2023/11/25

論源(2013/04/13)

2013/04/15初版;2016/06/30修訂(調整版面)

論之本文──p. 31408

如云:「先應觀加行,應作不應作,未作為第一,作後不應退。餘生亦成習,當增諸惡苦,障餘及果劣,此亦未能辦。」

p. 31409

tib.p. 43717

དེ་ལྟར་ཡང༌། དང་པོ་སྦྱོར་བ་བརྟགས་ནས་ནི། །བརྩམ་མམ་ཡང་ན་མི་བརྩམ་བྱ། །མ་བརྩམས་པ་ནི་མཆོག་ཡིན་གྱི། །བརྩམས་ནས་ལྡོག་པར་མི་བྱའོ། །སྐྱེ་བ་གཞན་དུ་དེ་གོམས་ཤིང༌། །སྡིག་དང་སྡུག་བསྔལ་འཕེལ་འགྱུར་ཏེ། །གཞན་དང་འབྲས་བུའི་དུས་ཀྱང་ནི། །དམན་གྱུར་དེ་ཡང་འགྲུབ་མི་འགྱུར། །ཞེས་སོ།

tib.p. 43801

論源紀錄──

वीर्यपारमिता नाम सप्तमः परिच्छेदः।

7 Vīryapāramitā nāma saptamaḥ paricchedaḥ|

पूर्वं निरूप्य सामग्रीमारभेन्नारभेत वा।

pūrvaṁ nirūpya sāmagrīmārabhennārabheta vā|

अनारम्भो वरं नाम त्वारभ्य निवर्तनम्॥४७॥

anārambho varaṁ nāma na tvārabhya nivartanam||47||

जन्मान्तरेऽपि सोऽभ्यासः पापाद्दुःखं वर्धते।

janmāntare'pi so'bhyāsaḥ pāpādduḥkhaṁ ca vardhate|

अन्यच्च कार्यकालं हीनं तच्च साधितम्॥४८॥

anyacca kāryakālaṁ ca hīnaṁ tacca na sādhitam||48||

隆蓮法師:

初於自力應觀察,是應起行或不應,不應起行即不作,已起行者勿退捨。

他生仍復如是行,罪業苦根咸增長,作餘事及得果時,終無成就趣微劣。

如石法師:

首當量己力,自忖應為否?不宜暫莫為,為已勿稍退。

退則於來生 串習增罪苦;他業及彼果,卑劣復不成。

如性法師:

初當觀己力,應做不應做;不著手為佳,做已不應退。

餘生亦串習,罪業苦果增;他事或彼果,低劣復不成。

沒有留言:

張貼留言