2013/04/15初版;2016/06/30修訂(調整版面)
論之本文──p. 31408
如云:「先應觀加行,應作不應作,未作為第一,作後不應退。餘生亦成習,當增諸惡苦,障餘及果劣,此亦未能辦。」
p. 31409
tib.p. 43717
དེ་ལྟར་ཡང༌། དང་པོ་སྦྱོར་བ་བརྟགས་ནས་ནི། །བརྩམ་མམ་ཡང་ན་མི་བརྩམ་བྱ། །མ་བརྩམས་པ་ནི་མཆོག་ཡིན་གྱི། །བརྩམས་ནས་ལྡོག་པར་མི་བྱའོ། །སྐྱེ་བ་གཞན་དུ་དེ་གོམས་ཤིང༌། །སྡིག་དང་སྡུག་བསྔལ་འཕེལ་འགྱུར་ཏེ། །གཞན་དང་འབྲས་བུའི་དུས་ཀྱང་ནི། །དམན་གྱུར་དེ་ཡང་འགྲུབ་མི་འགྱུར། །ཞེས་སོ།
tib.p. 43801
論源紀錄──
७ वीर्यपारमिता नाम सप्तमः परिच्छेदः।
7 Vīryapāramitā nāma saptamaḥ paricchedaḥ|
पूर्वं निरूप्य सामग्रीमारभेन्नारभेत वा।
pūrvaṁ nirūpya sāmagrīmārabhennārabheta vā|
अनारम्भो वरं नाम न त्वारभ्य निवर्तनम्॥४७॥
anārambho varaṁ nāma na tvārabhya nivartanam||47||
जन्मान्तरेऽपि सोऽभ्यासः पापाद्दुःखं च वर्धते।
janmāntare'pi so'bhyāsaḥ pāpādduḥkhaṁ ca vardhate|
अन्यच्च कार्यकालं च हीनं तच्च न साधितम्॥४८॥
anyacca kāryakālaṁ ca hīnaṁ tacca na sādhitam||48||
隆蓮法師:
初於自力應觀察,是應起行或不應,不應起行即不作,已起行者勿退捨。
他生仍復如是行,罪業苦根咸增長,作餘事及得果時,終無成就趣微劣。
如石法師:
首當量己力,自忖應為否?不宜暫莫為,為已勿稍退。
退則於來生 串習增罪苦;他業及彼果,卑劣復不成。
如性法師:
初當觀己力,應做不應做;不著手為佳,做已不應退。
餘生亦串習,罪業苦果增;他事或彼果,低劣復不成。
沒有留言:
張貼留言