2023/11/24

論源(2013/03/20)

2013/03/20初版;2016/06/18修訂(取消黑底白字樣式)

論之本文──p. 31106

如云:「斷惡故無苦,善巧故無憂,謂由邪分別,罪惡害身心。福令身安樂,智故心亦安,利他處生死,悲者何所厭?」

p. 31108

tib.p. 43307

སྡིག་པ་སྤངས་ཕྱིར་སྡུག་བསྔལ་མེད། །མཁས་པའི་ཕྱིར་ན་མི་དགའ་མེད། །འདི་ལྟར་ལོག་པར་རྟོག་པ་དང༌། །སྡིག་པས་སེམས་དང་ལུས་ལ་གནོད། །བསོད་ནམས་ཀྱིས་ནི་ལུས་བདེ་ལ། །མཁས་པ་ཡིས་ནི་སེམས་བདེ་ན། །གཞན་དོན་འཁོར་བར་གནས་ཀྱང་ནི། །སྙིང་རྗེ་ཅན་དག་ཅི་སྟེ་སྐྱོ། །ཞེས་དང༌།

tib.p. 43311

論源紀錄──

वीर्यपारमिता नाम सप्तमः परिच्छेदः।

7 Vīryapāramitā nāma saptamaḥ paricchedaḥ|

दुःखी त्यक्तपापत्वात्पण्डितत्वान्न दुर्मनाः।

na duḥkhī tyaktapāpatvātpaṇḍitatvānna durmanāḥ|

मिथ्याकल्पनया चित्ते पापात्काये यतो व्यथा॥२७॥

 mithyākalpanayā citte pāpātkāye yato vyathā||27||

पुण्येन कायः सुखितः पाण्डित्येन मनः सुखि।

puṇyena kāyaḥ sukhitaḥ pāṇḍityena manaḥ sukhi|

तिष्ठन् परार्थं संसारे कृपालुः केन खिद्यते॥२८॥

 tiṣṭhan parārthaṁ saṁsāre kṛpāluḥ kena khidyate||28||

如石法師譯注《入菩薩行論》〈第七品 精進〉

27.身心受苦害,邪見罪為因。惡斷則無苦,智巧故無憂。

28.福德引身適,智巧令心安;為眾處生死,菩薩豈疲厭?

隆蓮法師漢譯《入菩薩行論廣解》〈卷七 精進品〉

27.由斷惡故即無苦 由善巧故即無憂 如是能害於身者 唯顛倒見惡思維

28.若由福德令身安 由善巧故心安樂 雖為利他處輪迴 諸大悲者何憂患

沒有留言:

張貼留言