2013/03/17初版;2016/06/15修訂(取消黑底白字樣式)
論之本文──p. 31013
如云:「如此治療法,勝醫且不用,以柔和儀軌,治無量大病。導師先令行,惠施蔬菜等,習此故而後,自肉漸能施。若時於自身,覺如諸菜葉,爾時捨肉等,於此有何難?」
p. 31102
tib.p. 43214
གསོ་དཔྱད་ཕལ་པ་འདི་འདྲ་བའང༌། སྨན་པ་མཆོག་གིས་མ་མཛད་དེ། །ཆོ་ག་ཤིན་ཏུ་འཇམ་པོ་ཡིས། །ནད་ཆེན་དཔག་མེད་གསོ་བར་མཛད། །ཚོད་མ་ལ་སོགས་སྦྱིན་པ་ལའང༌། །འདྲེན་པས་ཐོག་མར་སྦྱོར་བར་མཛད། །དེ་ལ་གོམས་ནས་ཕྱིས་ནས་ནི། རིམ་གྱིས་རང་གི་ཤ་ཡང་གཏོང༌། །གང་ཚེ་རང་གི་ལུས་ལ་ནི། །ཚོད་སོགས་ལྟ་བུའི་བློ་སྐྱེས་པ། །དེ་ཚེ་ཤ་ལ་སོགས་གཏོང་བ། །དེ་ལ་དཀའ་བ་ཅི་ཞིག་ཡོད། །ཅེས་སོ།
tib.p. 43218
論源紀錄──
७ वीर्यपारमिता नाम सप्तमः परिच्छेदः।
7 Vīryapāramitā nāma saptamaḥ paricchedaḥ|
क्रियामिमामप्युचितां वरवैद्यो न दत्तवान्।
kriyāmimāmapyucitāṁ varavaidyo na dattavān|
मधुरेणोपचारेण चिकित्सति महातुरान्॥२४॥
madhureṇopacāreṇa cikitsati mahāturān||24||
आदौ शाकादिदानेऽपि नियोजयति नायकः।
ādau śākādidāne'pi niyojayati nāyakaḥ|
तत्करोति क्रमात्पश्चाद्यत्स्वमांसान्यपि त्यजेत्॥२५॥
tatkaroti kramātpaścādyatsvamāṁsānyapi tyajet||25||
यदा शाकेष्विव प्रज्ञा स्वमांसेऽप्युपजायते।
yadā śākeṣviva prajñā svamāṁse'pyupajāyate|
मांसास्थि त्यजतस्तस्य तदा किं नाम दुष्करम्॥२६॥
māṁsāsthi tyajatastasya tadā kiṁ nāma duṣkaram||26||
《菩提行經》〈菩提心精進波羅蜜多品第五〉
是故說救療 甜藥不利病 上醫療大病 甜藥皆不與
前後皆如是 智者咸所行 後後而進修 身肉而捨用
智者觀身肉 喻菜而生有 枯謝棄糞土 是捨不名難
如石法師譯注《入菩薩行論》〈第七品 精進〉
凡常此療法,醫王不輕用;巧施緩妙方,療治眾疴疾。
佛初先亦行 菜蔬等布施;習此微施已,漸能施己肉。
一旦覺自身 卑微如菜蔬,爾時捨身肉,於彼有何難?
隆蓮法師漢譯《入菩薩行論廣解》〈卷七 精進品〉
世間常醫固如是 無上醫王殊不爾 但以輕和微妙法 能療無量沉疴起
導師最初作加行 亦施菜羹糜粥等 此時修已後漸能 雖自身肉亦易捨
若時彼人於自身 能起猶如菜羹想 其時令施身肉等 彼於此事有何難
沒有留言:
張貼留言