2011/07/22

論源(2011/07/22)

2011/07/22初版


2015/08/19修訂(取消黑底白字樣式)


論之本文──p. 22504


又云:「盡世所有樂,悉從利他生,盡世所有苦,皆從自利起。此何須繁說,凡愚作自利,能仁行利他,觀此二差別。若不能真換,自樂及他苦,非僅不成佛,生死亦無樂。」


p. 22506


tib. p. 31204


།ཞེས་དང༌། འཇིག་རྟེན་བདེ་བ་ཇི་སྙེད་པ། །དེ་ཀུན་གཞན་བདེ་འདོད་ལས་བྱུང༌། །འཇིག་རྟེན་སྡུག་བསྔལ་ཇི་སྙེད་པ། །དེ་ཀུན་བདག་བདེ་འདོད་ལས་བྱུང༌། །མང་དུ་བཤད་ལྟ་ཅི་དགོས་ཏེ། །བྱིས་པ་རང་གི་དོན་བྱེད་དང༌། །ཐུབ་པ་གཞན་གྱི་དོན་མཛད་པ། །འདི་གཉིས་ཀྱི་ནི་ཁྱད་པར་ལྟོས། །བདག་བདེ་གཞན་གྱི་སྡུག་བསྔལ་དག །ཡང་དག་བརྗེ་བར་མ་བྱས་ན། །སངས་རྒྱས་ཉིད་དུ་མི་འགྲུབ་ཅིང༌། །འཁོར་བ་ན་ཡང་བདེ་བ་མེད།


tib. p. 31209


論源紀錄──


शान्तिदेवविरचितः बोधिचर्यावतारः।


Śāntidevaviracitaḥ bodhicaryāvatāraḥ|


८ ध्यानपारमिता नाम अष्टमः परिच्छेदः।


8 Dhyānapāramitā nāma aṣṭamaḥ paricchedaḥ|


ये केचिद्दुःखिता लोके सर्वे ते स्वसुखेच्छया।


ye kecidduḥkhitā loke sarve te svasukhecchayā|


ये केचित्सुखिता लोक सर्वे तेऽन्यसुखेच्छया॥१२९॥


ye kecitsukhitā loke sarve te'nyasukhecchayā||129||


 


बहुना वा किमुक्तेन दृश्यतामिदममनतरम्।


bahunā vā kimuktena dṛśyatāmidamantaram|


स्वार्थार्थिनश्च बालस्य मुनेश्चान्यार्थकारिणः॥१३०॥


svārthārthinaśca bālasya muneścānyārthakāriṇaḥ||130||


 


न नाम साध्यं बुद्धत्वं संसारेऽपि कुतः सुकहअम्।


na nāma sādhyaṁ buddhatvaṁ saṁsāre'pi kutaḥ sukham|


स्वसुखस्यान्यदुःखेन परिवर्तमकुर्वतः ॥१३१॥


svasukhasyānyaduḥkhena parivartamakurvataḥ||131||


 


如石:〈第八品 靜慮〉


129.所有世間樂,悉從利他生,一切世間苦,咸由自利成,


130.何需更繁敘,凡愚求自利,牟尼唯利他,且觀此二別,


131.若不以自樂,真實換他苦,非僅不成佛,生死亦無樂


 


隆蓮:〈卷八 禪定品〉


129.盡其世間諸樂事 皆從求他安樂生 世間所有諸苦事 悉由唯求自樂生


130.總之愚夫唯自利 能仁唯作他利益 即於此二見差別 是中何煩多贅言


131.若於自樂及他苦 不能互換正修行 豈唯正覺不能成 輪迴中亦無安樂 


沒有留言:

張貼留言