2011/11/11初版;2015/05/11修訂(取消黑底白字樣式);2017/05/21三版(藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)
論之本文——p. 24012
其惡稱者,如云本性暴惡,未明過類。惡名者,如云行非梵行,分別而說。惡譽者,如云以如是如是行相,行非梵行廣分別說。惡讚者,通於前三之後。是《釋論》解。
p. 24101
tib. p. 33311
ཇདྲུག་པ་ཚིག་གི་དོན་ནི། དེ་ལ་བསྔགས་པ་མ་ཡིན་པའི་སྒྲ་ནི་ངང་ཚུལ་ངན་པ་ཅན་ཞེས་བྱ་བ་ལྟ་བུ་ཉེས་པའི་དམིགས་མ་ཕྱེ་བར་བརྗོད་པའོ། །མི་སྙན་པའི་སྒྲ་ནི་མི་ཚངས་པར་སྤྱད་དོ་ཞེས་པ་ལྟ་བུ་དམིགས་ཀྱིས་ཕྱེ་ནས་བརྗོད་པའོ། །བརྗོད་པ་མ་ཡིན་པ་མི་རྣམ་པ་འདི་དང་འདིས་མི་ཚངས་པར་སྤྱད་ཅེས་པ་ལྟ་བུ་རྣམ་པར་ཕྱེ་ནས་བརྗོད་པ་དང་ཚིགས་བཅད་མ་ཡིན་པ་སྔ་མ་གསུམ་གྱི་མཐར་སྦྱར་ཏེ་འགྲེལ་པ་ལས་བཤད་དོ།། ངའདིའི་ཚིགས་སུ་བཅད་པ་མ་ཡིན་པ་ཞེས་པ་ནི་ཚིག་བཟང་པོ་མ་ཡིན་པ་ཞེསས་པའམ་སྨད་ར་ལྟ་བུ་ཞེས་པ་ཡིན་ལ། དེ་སྔ་མ་གསུམ་གྱི་མཐར་སྦྱར་བར་གསུངས་པའི་ཚུལ་ནི་བསྔགས་པ་མིན་པའི་སྨད་ར། མི་སྙན་པའི་སྨད་ར། བརྗོད་པ་མ་ཡིན་པའི་སྨད་ར་ཞེས་པ་ལྟ་བུའི་དང་པོ་ནི་སྤྱོད་ངན་ཞེས་པ་ལྟ་བུ་སྤྱིར་སྨྲ་བ་དང་། གཉིས་པ་ནི་འདིས་མི་ཚངས་པར་སྤྱོད་ཞེས་པ་ལྟ་བུ་བྱེ་བྲག་ཏུ་ཕྱེ་སྟེ་སྨྲ་བ་དང་། གསུམ་པ་ནི་གནས་འདིར་བུད་མེད་འདི་ལ་དུས་འདིའི་ཚེ་ཞེས་སོགས་ལྟ་བུ་རྣམ་པར་ཕྱེ་ནས་བརྗོད་པའོ།།
tib. p. 33315
消文紀錄——
其惡稱者,如云本性暴惡,未明過類:當中的惡稱,就像說於境宣說其本性暴惡,但是沒有說出什麼樣的過患。
惡名者,如云行非梵行,分別而說:惡名的意思,就像說於境宣說其行邪行,有指出什麼樣的過患。
惡譽者,如云以如是如是行相,行非梵行廣分別說:惡譽的意思,就像說於境宣說其行邪行時之行相如何如何,較惡名說得更鉅細靡遺。
惡讚者,通於前三之後:惡讚的意思,就是在前三惡任說其一,然後再加以呵責。
是《釋論》解:以上是根據《迦葉問品釋論》的解釋。
我對這段本文之理解——
宗大師依據《迦葉問品釋論》闡述「說惡名等」之內涵。
沒有留言:
張貼留言