2012/01/13

論源(2012/01/13)

2012/01/13初版


2015/06/27修訂(取消黑底白字樣式)


論之本文──p. 24913


《上續論》中釋此義云:「此諸能畫者,謂施戒忍等,具一切種勝,空性為王像。」謂如有一善能畫首不善畫餘,有知畫手不知餘等,集多畫師畫一王像,若缺一師亦不圓滿。國王像者譬如空性,諸畫師者譬如施等。施等方便若有缺少,則同缺頭殘手等像。


p. 25003


tib. p. 34513


དེའི་དོན་རྒྱུད་བླ་མར་ཡང༌། དེ་རྣམས་འདྲི་བྱེད་གང་དག་ཡིན། །སྦྱིན་དང་ཚུལ་ཁྲིམས་བཟོད་ལ་སོགས། །རྣམ་པ་ཀུན་གྱི་མཆོག་ལྡན་པ། །སྟོང་པ་ཉིད་ནི་གཟུགས་སུ་བརྗོད། ཅེས་ཁ་ཅིག་གིས་མགོ་འདྲི་ཤེས་ཀྱི་གཞན་མི་ཤེས། ཁ་ཅིག་གིས་ལག་པ་ཤེས་ཀྱི་གཞན་མི་ཤེས་པ་ལ་སོགས་པའི་རི་མོ་མཁན་མང་པོ་འཚོགས་ནས་རྒྱལ་པོའི་གཟུགས་འདྲི་ན། རི་མོ་མཁན་གཅིག་མ་ཚང་ནའང་ཡོངས་སུ་མི་རྫོགས་པ་དཔེར་བྱས་ནས་རྒྱལ་པོའི་གཟུགས་ནི་སྟོང་ཉིད་དང་རི་མོ་མཁན་རྣམས་ནི་སྦྱིན་སོགས་དང་འདྲ་བར་གསུངས་ཏེ། སྦྱིན་པ་ལ་སོགས་པའི་ཐབས་རྣམས་མ་ཚང་ན་མགོ་རྡུམ་དང་ལག་རྡུམ་ལ་སོགས་པའི་གཟུགས་དང་འདྲ་བ་ཡིན་ནོ།


tib. p. 34520


論源紀錄──


T31 No. 1611


後魏中印度三藏勒那摩提譯


究竟一乘寶性論卷第三〈一切眾生有如來藏品第五〉


寶鬘經中畫師譬喻。示現具足一切功德應知偈言。


如種種畫師 所知各差別 彼一人知分 第二人不知


有自在國王 敕諸畫師言 於彼摽畫處 具足作我身


國中諸畫師 一切皆下手 若不闕一人 乃成國王像


畫師受敕已 畫作國王像 彼諸畫師中 一人行不在


由無彼一人 國王像不成 以其不滿足 一切身分故


所言畫師者 喻檀戒等行 言國王像者 示一切種智


一人不在者 示現少一行 王像不成者 空智不具足



沒有留言:

張貼留言