2011/05/04初版;2015/07/10修訂(取消黑底白字樣式);2020/10/17三版(藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)
論之本文——p. 21313
故知母等三種所緣,即是與樂慈及拔苦悲二者根本,故於此中當勤修學。又發心因,修諸有情皆為親者,是月稱論師及大德月、蓮花戒論師等之所宣說。
p. 21402
tib. p. 29701
ཇལྔ་པ་མར་ཤེས་སོགས་ཀྱི་དམིགས་པ་བྱམས་པ་དང་སྙིང་རྗེའི་གཞིར་དགོས་ཚུལ་ནི། དེས་ན་མར་ཤེས་པ་སོགས་ཀྱི་དམིགས་པ་གསུམ་ནི་བདེ་བ་དང་ཕྲད་འདོད་ཀྱི་བྱམས་པ་དང་སྡུག་བསྔལ་དང་བྲལ་འདོད་ཀྱི་སྙིང་རྗེ་གཉིས་ཀའི་གཞིར་སྣང་པས་འདི་ལ་འབད་དགོས་སོ།། ཇདྲུག་པ་སེམས་ཅན་ཐམས་ཅད་ཀྱང་གཉེན་དུ་སྒོམ་པའི་མན་ངག་དེ་སུའི་ལུགས་ཡིན་པ་ནི། སེམས་བསྐྱེད་སྐྱེ་བའི་རྒྱུར་སེམས་ཅན་རྣམས་གཉེན་དུ་བསྒོམ་པ་འདི་ནི། སློབ་དཔོན་ཟླ་བ་གྲགས་པཇས་བཞི་བརྒྱ་པའི་འགྲེལ་བ་ལས་ཁམས་གསུམ་གྱི་སྲིད་པར་གནས་སུ་ནམ་མཐའ་ཡས་པ་དག་ལ་འདུ་ལ་བའི་སྐྱེ་བོ་སྐྱོ་བར་བྱ་བའི་ཕྱིར་དང་བླ་ན་མེད་པ་ཡང་དག་པར་རྫོགས་པའི་བྱང་ཆུབ་སྙིང་རྗེའི་རྒྱུ་ཅན་ཅེས་པ་ནས་འཁོར་བའི་ཉེས་དམིགས་བཤད་ནས་ཡིད་སྐྲག་ཅིང་སྒྲོལ་བར་འདོད་པ་རྣམས་ཐེག་པ་ཆེན་པོ་ལ་ངེས་པར་སྦྱར་བའི་དོན་དུ་བཅོམ་ལྡན་འདས་ཀྱིས་དགེ་སློང་དག་ཡུན་རིང་པོར་ཞེས་པ་ནས་འཁོར་བ་བརྒྱུད་པ་ཐོག་མ་མེད་པ་ནས་ཕ་དང་མ་ལ་སོགས་པའི་རྩ་ལག་ཏུ་གྱུར་པའི་འགྲོ་བ་གྱ་ཤིང་མགོན་མེད་པ་མཐའ་དག་ཐེག་པ་ཆེན་པོའི་ཚུལ་གྱི་གཟིངས་ཀྱིས་བསྒྲལ་བར་བྱ་བ་ཞེས་གསུང་པའི་ཕྱིར་དང་། བཙུན་པ་ཟླ་བཇས་སློབ་སྤྲིངས་ལས། ཉེ་དུ་འཁོར་བའི་རྒྱ་མཚོའི་ཁོང་དུ་ཆུད་གྱུར་པ། །ཀློང་གི་ནང་དུ་ལྷུང་བ་ལྟ་བུར་སྣང་གྱུར་པ། །སྐྱེ་འཆི་འཕོས་པས་ངོ་མ་ཤེས་པ་དེ་བོར་ནས། །ཞེས་སོགས་ལྟ་བུ་དང་། སློབ་དཔོན་ཀཱ་མ་ལ་ཤཱི་ལཇས་སྒོམ་རིམ་བར་པ་ལས་ཐོག་མ་ཁོ་ནར་མཛའ་བཤེས་ཀྱི་ཕྱོགས་རྣམས་ལ་ཇི་སྐད་སྨརས་པའི་སྡུག་བསྔལ་སྣ་ཚོགས་ཉམས་སུ་མྱོངས་པར་མཐོང་བས་བསྒོམ་པར་བྱའོ།། དེ་ནས་མཉམ་པ་ཉིད་ཀྱི་བྱེ་བྲག་མེད་པར་མཐོང་ནས་སེམས་ཅན་ཐམས་ཅད་ནི་བདག་གི་གཉེན་དུ་གྱུར་པ་ཁོ་ནའོ་སྙམ་དུ་བསམ་ཤིང་བར་མའི་ཕྱོགས་རྣམས་ལ་བསྒོམ་པར་བྱའོ། །ཞེས་པ་ནས་རིམ་གྱིས་ཐ་མལ་བ་དང་དགྲ་ལ་ཡང་བསྒོམ་པར་བྱའོ།། དེ་ལྟར་སྙིང་རྗེ་བསྒོམ་པར་བྱས་ནས་རིམ་གྱིས་སེམས་ཅན་མའ་དག་མངོན་པར་འདོན་པར་འདོད་པར་ངང་གིས་འབྱུང་བར་འགྱུར་རོ།། རྣམས་ཀྱིས་བཤད་དོ།།
tib. p. 29705
消文紀錄——
故知母等三種所緣:所以,知母、念恩、報恩等所緣。
即是與樂慈及拔苦悲二者根本:也就是與樂慈和拔苦悲的根本。
故於此中當勤修學:所以,應當勤修這三者。
又發心因,修諸有情皆為親者:此外,以「修諸有情皆為親人」作為發心的因。
是月稱論師及大德月、蓮花戒論師等之所宣說:這是月稱、大德月、以及蓮花戒等論師所宣說的。消文者按,依序為《四百論釋》、《弟子書》、及《修次中篇》。
我對這段本文之理解——
這段本文教誡行者應勤修學知母等三種所緣,並揭示修諸有情皆為親之出處。
沒有留言:
張貼留言