2011/02/27

論源(2011/02/27)

2011/02/27初版


2015/06/11修訂(取消黑底白字樣式)


論之本文──p. 20501


如《入行論》云:「發菩提心剎那後,諸囚繫縛生死獄,然應稱為善逝子。」又云:「今日生佛族,今為諸佛子。」此說發心無間,即為佛子。


p. 20503


tib. p. 28406


།དེ་ལྟར་ཡང་སྤྱོད་འཇུག་ལས། བྱང་ཆུབ་སེམས་སྐྱེས་གྱུར་ན་སྐད་ཅིག་གིས། །འཁོར་བའི་བཙོན་རར་བསྡམས་པའི་ཉམ་ཐག་རྣམས། །བདེར་གཤེགས་རྣམས་ཀྱི་སྲས་ཞེས་བརྗོད་བྱ་ཞིང༌། །ཞེས་དང༌། དེ་རིང་སངས་རྒྱས་རིགས་སུ་སྐྱེས། །སངས་རྒྱས་སྲས་སུ་དགྱུར་ཏོ། །ཞེས་སེམས་བསྐྱེད་མ་ཐག་ཏུ་རྒྱལ་སྲས་སུ་འགྲོ་བར་གསུངས་ལ།


tib. p. 28410


論源紀錄──


शान्तिदेवविरचितः बोधिचर्यावतारः।


Śāntidevaviracitaḥ bodhicaryāvatāraḥ|


寂天菩薩造《入菩薩行論》


१ बोधिचित्तानुशंसो नाम प्रथमः परिच्छेदः।


1 Bodhicittānuśaṃso nāma prathamaḥ paricchedaḥ|


第一品 菩提心利益


भवचारकबन्धनो वराकः सुगतानां सुत उच्यते क्षणेन।


bhavacārakabandhano varākaḥ sugatānāṁ suta ucyate kṣaṇena|


सनरामरलोकवन्दनीयो भवति स्मोदित एव बोधिचित्ते॥९॥


 sanarāmaralokavandanīyo bhavati smodita eva bodhicitte||9||


如石法師版:
生死獄中囚,若生菩提心,即刻名佛子,人天應禮敬。


隆蓮法師版:
若發菩提心者剎那間,生死囹圄堅牢苦逼身,即名一切如來殊勝子,世間天人悉皆應恭敬


३ बोधिचित्तपरिग्रहो नाम तृतीयः परिच्छेदः।


 3 Bodhicittaparigraho nāma tṛtīyaḥ paricchedaḥ|


第三品 受持菩提心


अद्य मे सफलं जन्म सुलब्धो मानुषो भवः।


adya me saphalaṁ janma sulabdho mānuṣo bhavaḥ|


अद्य बुद्धकुले जातो बुद्धपुत्रोऽस्मि सांप्रतम्॥२५॥


 adya buddhakule jāto buddhaputro'smi sāṁpratam||25||


如石法師版:


今生吾獲福,幸得此人身,復生佛家族,喜成如來子。


隆蓮法師版:
今我此生不虛度,今我善來人中生,今我生於如來家,成為如來親長子



沒有留言:

張貼留言