2010/07/29初版;2015/04/15修訂(重編版面,增訂藏文,移除超連結);2018/10/31三版(變更字體,藏文採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)
論之本文——p. 18208
由是因緣,成就名色得身自體,成就六處成身差別,是為成就能受用者,五有色處者,於無色中無。
p. 18209
tib. p. 25020
ཇགཉིས་པ་དོགས་གཅོད་ལ་གཉིས་ལས་ངོ་བོ་དང་། ཁམས་ཀྱི་དོགས་གཅོད་གཉིས་ཀྱི་དང་པོ་ངོ་བོ་ནི། དེ་ལྟར་ན་མིང་གཟུགས་གྲུབ་པ་ན་ལུས་ཀྱི་ངོ་བོ་འཐོབ་ལ། སྐྱེ་མཆེད་དྲུག་གྲུབ་པ་ན་ལུས་ཀྱི་ཁྱད་པར་གྲུབ་པས་ལོངས་སྤྱོད་པ་པོར་གྲུབ་པའོ།། བསྐྱེ་མཆེད་དྲུག་ལ་སྒོང་སྐྱེས་དང་དྲོད་གཤེར་སྐྱེས་ལ་མངལ་དུ་ཞེས་པའི་ཚབ་ཏུ་སྒོ་ང་དང་དྲོད་གཤེར་འདོན་པ་སྤོ་བ་མ་གཏོགས་མངལ་སྐྱེས་དང་འདྲའོ།། མིང་གཟུགས་དང་སྐྱེ་མཆེད་དྲུག་གྲུབ་ནས་ལུས་ཀྱི་ངོ་བོ་དང་ཁྱད་པར་གྲུབ་པས་ལོངས་སྤྱོད་པ་པོ་གྲུབ་ལ་རེག་པ་དང་ཚོར་བ་ནི་ཡུལ་དང་རྣམ་སྨིན་གྱི་ལོངས་སྤྱོད་ཡིན་པས་དེ་གཉིས་གྲུབ་ནས་ལོངས་སྤྱོད་རྫོགས་པ་ཡིན་ནོ།། ཇགཉིས་པ་ཁམས་ཀྱི་དོགས་གཅོད་ན། སྐྱེ་མཆེད་གཟུགས་ཅན་ལྔ་ནི་གཟུགས་མེད་ན་མེད་དོ།།
tib. p. 25102
消文紀錄——
由是因緣,成就名色得身自體:由以上所說可知,成就「名色」是獲得身的自體,這是指總相而言。
成就六處成身差別:成就「六處」是獲得身的支分,這是指別相而言。
是為成就能受用者:成就六處是為了成就身能受用。
五有色處者,於無色中無:在無色界,並沒有眼耳鼻舌身等五處。
我對這段本文之理解——
這段本文闡明成就名色與成就六處之差別。
沒有留言:
張貼留言