2009/08/22

消文(2009/08/22)

2009/08/22初版;2018/01/06修訂(重編版面;移除超連結;增訂藏文,採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།四家注)


論之本文——p. 14404


又云:「惡業雖現前,非定如刀割,然眾生惡業,於他世現起。由其諸惡業,各受辛異熟,是故諸眾生,於他世了知。如從鐵起銹,銹起食其鐵,如是未觀作,自業感惡趣。」


p. 14406


tib.p. 19507


།ཞེས་དང་། སྡིག་པའི་ལས་ཀྱིས་འཕྲལ་དུ་བྱས་མ་ཐག་ངེས་པར་ནི། །མཚོན་བཞིན་གཅོད་པར་མི་བྱེད་ཀྱང་། །སྡིག་པའི་ལས་ཀྱིས་འབྲས་བུ་འགྲོ་བ་བཟང་ངན་ཅིར་འགྱུར་དག འཇིག་རྟེན་ཕ་རོལ་ཏུ་ནི་མངོན་པར་འགྱུར། ཇི་ལྟར་མངོན་ན། མཉན་ཡོད་ན་ཚོང་དཔོན་གྲོགས་པོ་བཞི་ཡོད་དེ། གཅིག་ནི་དད་པ་མེད་དོ།། གཉིས་པ་ནི་ངོ་ཚ་མི་ཤེས་སོ།། གསུམ་པ་ནི་སྡིག་ལ་སྤྱོད་དོ།། བཞི་པ་ནི་སེར་སྣ་ཆེའོ།། དེ་རྣམས་ཀྱང་རྟག་ཏུ་བསམ་པ་འདི་ལྟ་བུ་སྐྱེ་ཏེ་ནམ་ཞིག་བདག་ཅག་མཐོ་རིས་ཀྱི་ལྷ་བསྒྲུབ་སྟེ་མཐོ་རིས་ཐོབ་ནས་དེའི་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པ་མྱོང་བར་བྱའོ།། ཞེས་བསམས་ནས་སྟོན་པའི་ཐད་དུ་ཕྱིན་པ་དང་དེའི་ཆེད་དུ་འདི་ལྟར་གསུངས་པ། འགྲོ་བ་གང་དུ་སྡིག་ལས་དེ་དག་གིས་རྣམ་སྨིན་ནི། རྩུབ་ཅིང་ཚ་བ་སོ་སོར་བསྟེན་དགོས་པ་ཡི། རྒྱུ་སྡིག་པའི་ལས་ཀྱིས་འཕངས་པའི་ངན་སོང་གི་འགྲོ་བ་དག འདི་ནས་ཤི་འཕོས་ནས་འཇིག་རྟེན་ཕ་རོལ་ཏུ་ནི་ཤེས་པར་ཏེ་མངོན་དུ་འགྱུར། ཅེས་དང་། སྡིག་པའི་ལས་བྱས་པས་བྱེད་མཁན་རང་ཉིད་འཕུང་པ་ནི་དཔེར་ན་ལྕགས་ལས་གཡཨཱ་ནི་ལངས་པར་གྱུར་བ གཡའ་ལངས་པ་དེས་ནི་ལྕགས་ཀྱི་གཞི་དེ་ཉིད་ཟ །དེ་བཞིན་དུ་བླང་དོར་ལེགས་པར་མ་བརྟགས་པར་བྱས་པ་ཡིས། །རང་གི་མི་དགེ་བའི་ལས་ཀྱིས་བྱེད་པ་པོར་རང་ཉིད་ངན་འགྲོར་འགྲོ། །ཞེས་སོ།


tib.p. 19512


消文紀錄——


又云:(《集法句經》)又說。消文者按,《集法句經》〈業品第九〉第十八至第二十偈。


惡業雖現前,非定如刀割,然眾生惡業,於他世現起:雖然現前造作的惡業,不一定立即像刀割般(痛楚),然而眾生所造的惡業,絕對會在未來世感得果報。


由其諸惡業,各受辛異熟,是故諸眾生,於他世了知:因為種種惡業而各個感得痛楚的果報,所以諸眾生未來世會了知(業果道理)。


如從鐵起銹,銹起食其鐵,如是未觀作,自業感惡趣:譬如鐵生鏽之後,鏽便開始侵蝕鐵一樣,因此,如果沒有觀察自己所造作的惡業,將會感得墮惡趣的果報。


我對這段本文之理解——


這段本文繼續引《集法句經》,教誡行者現前造作惡業雖不覺痛楚,然而此諸惡業於他世必然現起諸辛異熟。


 


前一則 下一則


 


沒有留言:

張貼留言