2009/03/27初版;2012/12/21修訂;2019/08/30三版(取消黑底白字,變更字體;藏文採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)
論之本文——p. 12901
其中殺生粗語瞋心,由三毒起,由瞋究竟。不與而取邪行貪欲,由三毒起,唯貪究竟。妄言離間及諸綺語發起,究竟,俱由三毒。邪見由其三毒發起,唯痴究竟。此等之中,思唯是業而非業道,身語所有七支是業亦是業道,思行處故。貪欲等三,業道非業。
p. 12904
tib. p. 17316
ཇགཉིས་པ་རྫོགས་བྱེད་ཀྱི་ཁྱད་པར་ནི། དེ་ལ་སྲོག་གཅོད་དང་ཚིག་རྩུབ་དང་གནོད་སེམས་ནི་བདང་པོར་དུག་གསུམ་གྱིས་བཀུན་ནས་བསྔལ་སྟེ་རྩོམ་པར་བྱེད་ལ་ཞེ་སྡང་གིས་བརྫོགས་པའམ་མཐར་འབྱིན་པར་བྱེད་ཅིང༌། །མ་བྱིན་ལེན་དང་ལོག་གཡེམ་དང་བརྣབ་སེམས་ནི་དུག་གསུམ་གྱིས་རྩོམ་པར་བྱེད་ལ་འདོད་ཆགས་ཁོ་ནས་བརྫོགས་པའམ་མཐར་འབྱིན་ནོ། །བརྫུན་དང་ཕྲ་མ་དང་ཚིག་ཀྱལ་བ་བདང་པོར་ནི་རྩོམ་པ་དང་བམཇུག་རྫོགས་པའམ་མཐར་ཕྱིན་པ་གཉིས་ཀ་བའང་གསུམ་ཆར་གྱིས་བྱེད་ཅིང༌། །ལོག་ལྟ་ནི་བདང་པོར་དུག་གསུམ་གྱིས་རྩོམ་པར་བྱེད་ལ་བམཐར་གཏི་མུག་ཁོ་ནས་བརྫོགས་ཤིང་མཐར་ཐུག་པར་བྱེད་དོ།། ཇགསུམ་པ་ལས་དང་ལམ་གྱི་ཁྱད་པར་ནི། བབཅུ་པོ་དེ་དག་ལས་བལུས་ངག་གི་ལས་འདི་དང་འདི་བྱའོ་སྙམ་པའི་ཀུན་སློང་གི་དུས་ཀྱི་སེམས་བྱུང་སེམས་པ་ནི་བརང་ཉིད་ལུས་ངག་གི་ལས་གཞན་བདུན་ལ་ཕར་འདི་དང་འདི་བྱའོ་སྙམ་དུ་འཇུག་པའི་སེམས་པ་ཡིན་པས། ལས་ཡིན་ལ་བརང་ཉིད་ལ་ཀུན་སློང་གི་སེམས་པ་སྔ་མ་གཞན་འཇུག་པའི་གཞི་མ་ཡིན་པས་ལས་ཀྱི་ལམ་ནི་མིན་ནོ།། ལུས་ངག་གི་བདུན་ནི། ལས་ཀྱང་ཡིན་ལ་བརང་ཉིད་ལ་ཀུན་སློང་གི་དུས་ཀྱི་སེམས་པ་བདེ་ཚུར་འཇུག་པའི་གཞི་ཡིན་པས་ལས་ཀྱི་ལམ་ཡང་ཡིན་ནོ།། བརྣབ་སེམས་སོགས་བཡིད་ཀྱི་གསུམ་ནི་བཀུན་སློང་གི་སེམས་འཇུག་པའི་གཞི་ཡིན་པས་ལས་ཀྱི་ལམ་ཡིན་གྱི་ལས་ནི་མིན་ནོ།། སྟེ་ཉོན་མོངས་ཡིན་པའི་ཕྱིར།
tib. p. 17404
消文紀錄——
其中殺生粗語瞋心,由三毒起,由瞋究竟:(十惡業道)當中的殺生、粗惡語和瞋恚心等,是因為貪瞋痴等三毒當中的任一種煩惱而起,而方便究竟則都是由瞋圓滿。
不與而取邪行貪欲,由三毒起,唯貪究竟:(十惡業道當中的)不與取、邪行和貪欲等,是因為貪瞋痴等三毒當中的任一種煩惱而起,而方便究竟則都是由貪圓滿。
妄言離間及諸綺語發起,究竟,俱由三毒:(十惡業道當中的)妄語、離間語和綺語等,是因為貪瞋痴等三毒當中的任一種煩惱而起,而方便究竟也是由三毒中的任一種而圓滿。
邪見由其三毒發起,唯痴究竟:(十惡業道當中的)邪見是因為貪瞋痴等三毒當中的任一種煩惱而起,而方便究竟是由痴圓滿。
此等之中,思唯是業而非業道:以上十惡業道當中,思只是業而不是業道。
身語所有七支是業亦是業道,思行處故:身語所屬的七種惡業道是業也是業道,因為身語是思的實踐基礎,或者說「作用的場所」。
貪欲等三,業道非業:貪欲、瞋恚和邪見等三惡業道是業道而不是業。
我對這段本文的理解——
這段本文分別闡明十惡業道之究竟差別與業業道差別。
沒有留言:
張貼留言