2009/03/27初版;2012/12/21修訂;2019/08/30三版(取消黑底白字,變更字體;藏文採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)
論之本文——p. 12901
其中殺生粗語瞋心,由三毒起,由瞋究竟。不與而取邪行貪欲,由三毒起,唯貪究竟。妄言離間及諸綺語發起,究竟,俱由三毒。邪見由其三毒發起,唯痴究竟。此等之中,思唯是業而非業道,身語所有七支是業亦是業道,思行處故。貪欲等三,業道非業。
p. 12904
tib. p. 17316
ཇགཉིས་པ་རྫོགས་བྱེད་ཀྱི་ཁྱད་པར་ནི། དེ་ལ་སྲོག་གཅོད་དང་ཚིག་རྩུབ་དང་གནོད་སེམས་ནི་བདང་པོར་དུག་གསུམ་གྱིས་བཀུན་ནས་བསྔལ་སྟེ་རྩོམ་པར་བྱེད་ལ་ཞེ་སྡང་གིས་བརྫོགས་པའམ་མཐར་འབྱིན་པར་བྱེད་ཅིང༌། །མ་བྱིན་ལེན་དང་ལོག་གཡེམ་དང་བརྣབ་སེམས་ནི་དུག་གསུམ་གྱིས་རྩོམ་པར་བྱེད་ལ་འདོད་ཆགས་ཁོ་ནས་བརྫོགས་པའམ་མཐར་འབྱིན་ནོ། །བརྫུན་དང་ཕྲ་མ་དང་ཚིག་ཀྱལ་བ་བདང་པོར་ནི་རྩོམ་པ་དང་བམཇུག་རྫོགས་པའམ་མཐར་ཕྱིན་པ་གཉིས་ཀ་བའང་གསུམ་ཆར་གྱིས་བྱེད་ཅིང༌། །ལོག་ལྟ་ནི་བདང་པོར་དུག་གསུམ་གྱིས་རྩོམ་པར་བྱེད་ལ་བམཐར་གཏི་མུག་ཁོ་ནས་བརྫོགས་ཤིང་མཐར་ཐུག་པར་བྱེད་དོ།། ཇགསུམ་པ་ལས་དང་ལམ་གྱི་ཁྱད་པར་ནི། བབཅུ་པོ་དེ་དག་ལས་བལུས་ངག་གི་ལས་འདི་དང་འདི་བྱའོ་སྙམ་པའི་ཀུན་སློང་གི་དུས་ཀྱི་སེམས་བྱུང་སེམས་པ་ནི་བརང་ཉིད་ལུས་ངག་གི་ལས་གཞན་བདུན་ལ་ཕར་འདི་དང་འདི་བྱའོ་སྙམ་དུ་འཇུག་པའི་སེམས་པ་ཡིན་པས། ལས་ཡིན་ལ་བརང་ཉིད་ལ་ཀུན་སློང་གི་སེམས་པ་སྔ་མ་གཞན་འཇུག་པའི་གཞི་མ་ཡིན་པས་ལས་ཀྱི་ལམ་ནི་མིན་ནོ།། ལུས་ངག་གི་བདུན་ནི། ལས་ཀྱང་ཡིན་ལ་བརང་ཉིད་ལ་ཀུན་སློང་གི་དུས་ཀྱི་སེམས་པ་བདེ་ཚུར་འཇུག་པའི་གཞི་ཡིན་པས་ལས་ཀྱི་ལམ་ཡང་ཡིན་ནོ།། བརྣབ་སེམས་སོགས་བཡིད་ཀྱི་གསུམ་ནི་བཀུན་སློང་གི་སེམས་འཇུག་པའི་གཞི་ཡིན་པས་ལས་ཀྱི་ལམ་ཡིན་གྱི་ལས་ནི་མིན་ནོ།། སྟེ་ཉོན་མོངས་ཡིན་པའི་ཕྱིར།
tib. p. 17404
論源紀錄——
T29 No. 1558
尊者世親造
三藏法師玄奘奉 詔譯
《阿毘達磨俱舍論》卷第十六〈分別業品第四之四〉
非諸業道一切皆由三根究竟。何根究竟何業道耶?
頌曰:「殺麤語瞋恚,究竟皆由瞋,盜邪行及貪,皆由貪究竟,邪見癡究竟,許所餘由三。」
論曰:「惡業道中殺生麤語瞋恚業道由瞋究竟。要無所顧極麤惡心現在前時。此三成故。諸不與取欲邪行貪。此三業道由貪究竟。要有所顧極染污心現在前時。此三成故。邪見究竟要由愚癡。由上品癡現前成故。虛誑離間雜穢語三許一一由三根究竟。以貪瞋等現在前時一一能令此三成故。
《阿毘達磨俱舍論》卷第十七〈分別業品第四之五〉
依何義名業道?
頌曰:「此中三唯道,七業亦道故。」
論曰:「十業道中,後三唯道,業之道故,立業道名。彼相應思,說名為業,彼轉故轉,彼行故行。如彼勢力,而造作故,前七是業,身語業故。亦業之道,思所遊故。由能等起身語業思,託身語業為境轉故。業業之道,立業道名。故於此中言業道者,具顯業道業業道義。雖不同類,而一為餘。於世典中,俱極成故。離殺等七,無貪等三,立業道名,類此應釋。
沒有留言:
張貼留言