2012/10/07

消文(2012/10/07)

2012/10/07初版;2016/03/03修訂(取消黑底白字樣式)2021/11/04三版(變更字體;藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注。)


論之本文——p. 28710


生恚之身者,《入中論釋》說:「菩薩生瞋且壞善根,況非菩薩而瞋菩薩。」境為菩薩隨知不知,見可瞋相隨實不實,悉如前說能壞善根。總其能壞善根,非是定須瞋恚菩薩。


p. 28711


tib. p. 40005


གཉིས་པ་རྟེན་ནི། ཁོང་ཁྲོ་སྐྱེ་བའི་རྟེན་ནི་བྱང་སེམས་ཀྱིས་ཁྲོས་ནའང་དགེ་རྩ་འཇོམས་ན་བྱང་སེམས་མ་ཡིན་པས་བྱང་སེམས་ལ་ཁྲོས་ན་ལྟ་ཅི་སྨོས་པར་འཇུག་འགྲེལ་ལས་གསུངས་ཤིང༌། གསུམ་པ་ཡུལ་གྱི་དོགས་གཅོད་པ་ནི། ཡུལ་དེ་བྱང་སེམས་སུ་ངེས་མ་ངེས་དང་ཁྲོ་བའི་རྒྱུ་མཚན་གྱི་སྐྱོན་མཐོང་བ་བདེན་མི་བདེན་ནི་སྔར་བཤད་པ་ལྟར་གྱི་དགེ་བ་འཇོམས་པ་ལ་འདྲ་བར་གསུངས་སོ།། སློབ་དཔོན་དཔའ་བོ་དང་རྒྱལ་སྲས་ཞི་བ་ལྷས་བསྐལ་པ་སྟོང་དུ་བསགས་པའི་ཡུལ་དང་རྟེན་ལ་གསལ་ཁ་མ་མཛད་ཀྱང་བསྐལ་པ་བརྒྱ་སྟོང་གི་དགེ་རྩ་འཇོམས་པའི་ཁོང་ཁྲོའི་ཡུལ་ལ་ནི་བྱང་སེམས་དགོས་ཤིང་། དེ་ལ་ནི་ས་ཐོབ་མ་ཐོབ་གཉིས་སུ་ཡོད། རྟེན་ནི་འདིར་བྱང་སེམས་བདག་ཉིད་ཆེན་པོ་ཞེས་གསུངས་པས་ཡུལ་གྱི་བྱང་སེམས་ལས་སྟོབས་ཆེ་བ་ཞིག་འདྲའོ།། འཇུག་འགྲེལ་དུ་ཡུལ་རྟེན་གཉིས་ཀ་བྱང་སེམས་སུ་གསུངས་ཤིང་། རྟེན་གྱི་བྱང་སེམས་ནི་སོ་སྐྱེར་ངེས་སོ། དེ་ལྟར་ན་བྱང་སེམས་སྟོབས་ཆེ་བས་ཆུང་བ་ལ་དང་བྱང་སེམས་མ་ཡིན་པས་བྱང་སེམས་ཡིན་པ་ལ་ཁྲོས་པ་དང་། བྱང་སེམས་སྟོབས་ཆུང་བས་ཆེ་བ་ལ་ཁྲོས་པ་དང་། བྱང་སེམས་སྟོབས་མཉམ་པས་མཉམ་པ་ལ་ཁྲོས་པ་དག་ལས་དང་པོ་བསྐལ་པ་བརྒྱ་ཡིན་ལ། གཉིས་པ་ནི་སྟོང་དུ་མངོན་ཅིང་། གསུམ་པ་དང་བཞི་པན་དང་། གསུམ་པ་དང་བཞི་པ་དང་། གསུམ་པའི་ཡུལ་གྱི་མཆོག་དམན་གྱི་ཁྱད་པར་ལ་བརྟེན་པའི་དགེ་རྩ་འཇོམས་ཚུལ་ཡང་ལུང་ལ་བརྟེན་ནས་དཔྱད་པར་བྱའོ། ཞེས་རྣམ་བཤད་དགོངས་པ་རབ་གསལ་ལས་གསུངས་སོ།། གཉིས་པ་ཁྲོ་ཡུལ་བྱང་སེམས་མིན་ཀྱང་རབ་བྱུང་ཡིན་ན་གཅོད་ཚུལ་ནི། སྤྱིར་དགེ་བའི་རྩ་བ་འཇོམས་པ་ལ་བྱང་སེམས་ལ་ཁྲོས་པ་མི་དགོས་ཏེ།


tib. p. 40009


消文紀錄——


生恚之身者:生起瞋恚的所依身。


《入中論釋》說:《入中論釋》說。消文者按,《入中論》與《入中論釋》皆為月稱論師所造,故其釋亦稱作《入中論自釋》。


菩薩生瞋且壞善根:菩薩生瞋恚心尚且會摧壞百劫所集善根。


況非菩薩而瞋菩薩:何況不是菩薩而瞋恚菩薩。


境為菩薩隨知不知:(此說瞋恚的)對境只要是菩薩,無論知不知道對象是菩薩。


見可瞋相隨實不實:(同時也不論)當下所看見的可瞋相是否真實。


悉如前說能壞善根:(上述兩種情形)都如前面所說,能摧壞善根。


總其能壞善根,非是定須瞋恚菩薩:總之,會摧壞善根,對境不是一定必須為菩薩。


我對這段本文之理解——


這段本文宣說生瞋恚心的所依身與對境。


前一則 下一則


沒有留言:

張貼留言