2012/10/06初版;2016/03/03修訂(取消黑底白字樣式);2021/11/04三版(變更字體;藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注。)
論之本文——p. 28708
須瞋何境者,或說菩薩或說總境,前者與《入中論》所說符合,如云:「由瞋諸佛子,百劫施戒善,剎那能摧壞。」
p. 28710
tib. p. 40001
ཇགསུམ་པ་ལ་ཁོང་ཁྲོས་དགེ་རྩ་འཇོམས་ཚུལ་དང་། ཁྲོ་ཡུལ་བྱང་སེམས་མིན་ཀྱང་རབ་བྱུང་ཡིན་ན་ཡང་གཅོད་ཚུལ་དང་། བཅམ་པའི་དོགས་གཅོད་དང་། འཇོམས་ཚུལ་ཞིབ་ཆ་དང་། མཐོང་ཆོས་ཀྱི་ཉེས་པ་འཕྲོས་དང་བཅས་པ་ལྔ་ལས། དང་པོ་ལ་གསུམ་ལས། དང་པོ་ཡུལ་གྱི་ཁྱད་པར་ནི། ཁྲོ་བའི་ཡུལ་ཇི་འདྲ་ཞིག་ལ་ཁྲོས་པ་དགོས་པ་ནི། ཁ་ཅིག་བྱང་སེམས་དགོས་པར་འཆད་ལ། ཁ་ཅིག་ཡུལ་སྤྱི་ལ་བཞེད་པའི་བའདི་ཧ་ཅང་ཐལ་བ་སྟེ། དྲི་བ་ལྷག་བསམ་རབ་དཀར་ལས་ཁོང་ཁྲོ་སྐྱེས་རེས་ཀྱི་དགེ་རྩ་འཇོམས་པས་ད་ལྟའི་སྐྱེ་བོ་ལ་དགེ་རྩ་མེད་པར་འདོན་ན་ཞེས་པ་དེའོ།། སྔ་མ་ནི། འཇུག་པ་ལས། གང་བགི་ཕྱིར་བབྱང་སེམས་བདག་ཉིད་ཆེན་པོ་དེས་རྒྱལ་སྲས་བབྱང་ཆུབ་ཏུ་སེམས་བསྐྱེད་པ་རྣམས་ལ་ཁྲོས་པ་ཡི་བབསམ་པ་ཀ༽ས། །སྦྱིན་བཔ་ག༽དང་ཁྲིམས་བཀྱི་ཕར་ཕྱིན་གོམས་པ་ལས་བྱུང་བབའི་དགེ་བ་བསྐལ་པ་བརྒྱར། བསགས་པའི་བསོད་ནམས་ཀྱི་ཚོགས་ཁ༽་སྐད་ཅིག་གིས་ང༽འཇོམས། བཔར་འགྱུར་རོ་ཞེས་གསུངས་པ་དང་མཐུན་པར་སྣང་ངོ་།།
tib. p. 40005
消文紀錄——
須瞋何境者:必須對什麼樣的對境生起瞋恚心(,才會摧壞百劫所積眾善)呢?
或說菩薩或說總境:有人說對境必須是菩薩,另外有人說就是一般的對境。
前者與《入中論》所說符合:第一種說法與《入中論》所說的相符。
如云:如《入中論》說。
由瞋諸佛子,百劫施戒善,剎那能摧壞:由於瞋恚諸佛子,百劫當中所修持的布施、持戒等善根,在剎那間就能被摧壞。
我對這段本文之理解——
這段本文宣說瞋恚的對象若是菩薩,剎那間能摧壞百劫所積善根。
沒有留言:
張貼留言