2012/04/26

消文(2012/04/26)

2012/04/26初版;2015/12/07修訂(取消黑底白字樣式)2021/09/05三版(變更字體;藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)


論之本文——p. 26408


諸未施財無常滅,由施反成有財庫,饒利有情所惠施,諸財無堅亦有實。若能惠施智者讚,此諸愚夫樂集財,攝持終無不離散,由施恆感諸盛事。由捨不起染汙執,慳非聖道生煩惱,若施即是道中尊,聖呵餘者為惡道。」


p. 26411


tib. p. 36707


གཞན་ལ་མ་བྱིན་ན་ནོར་རྣམས་རྩ་ཁའི་ཟིལ་པ་ལྟར་མི་རྟག་ཅིང་འབྲས་བུ་མེད་པར་འགྱུར་ཏེའམ་བ་འགྱུར་ལ། །གཞན་ལ་བྱིན་པས་ནོར་དེ་དག་ཕྱི་མར་འབྲས་བུ་འབྱུང་བས་ཡོད་པའི་གཏེར་དུ་འགྲོཞིང་ཁྱད་པར་དུ། །སེམས་ཅན་ལ་ཕན་པར་གཞོལ་བས་གང་བྱིན་པའི། །ནོར་རྣམས་སྔར་སྙིང་པོ་མེད་པའང་ཕྱིས་བྱང་ཆུབ་སེམས་ཀྱི་ལྗོན་ཤིང་རྟག་པར་ཡང་། །འབྲས་བུ་འབྱིན་པས་མི་ཟད་འཕེལ་བར་འགྱུར། ཞེས་པ་ལྟར་སྙིང་པོ་ཡོད་པར་འགྱུར། །རྒྱུ་མཚན་དེས་ན་གཞན་ལ། བཅུ་གཉིས་པ་བཟུང་བས་ཉོན་མོངས་བསྐྱེད་ཚལ་བཏང་བས་ཉོན་མོངས་མི་འབྱུང་ཚུལ། གང་ཞིག་ནོར་ཡོངས་སུ་གཏོང་བ་དེ་ནི་མཁས་པརྣམས་ཀྱིས་བསྔགས་སོ། །ནོར་བཟུང་པ་དང་བཏང་བའི་སྐྱོན་ཡོན་གཞན་ཡང་ཡོད་དེ་སོ་སོའི་སྐྱེ་བོ་བྱིས་པ་དེ་དག་ནོར་གསོག་ཅིང་བསྲུང་བ་ལ་དགའ་ནའང་། །འཛིན་པ་དང་པོས་ཡོངས་སུ་བཟུང་བས་མཐར་མི་འབྲལ་བའི་ནོར་གང་ཡང་འཇིག་རྟེན་འདི་ན་མེད༼ཀ༽ཅིང་། །༼ཁ༽བགཞན་ལ་བྱིན་པས་ཕྱི་མར་རྟག་ཏུ་མངོན་མཐོ་ངེས་ལེགས་ཀྱི་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པ་འབྱུང༌ཞིང་། །བཏང་བས་ཚེ་འདིར་ཡང་ཉོན་མོངས་ཏེ་སྡུག་བསྔལ་ཡོངས་སུ་འཛིན་པར་མི་འགྱུརཔ་ཡིན་པའི་ཕྱིར། །བཅུ་གསུམ་པ་སྦྱིན་པ་འཕགས་པས་བསྔགས་ཞིང་བཟུང་བར་སྨད་ཚུལ་ནོར་༼ག༽བལ་འཇུངས་པ་སྟེ་སེར་སྣས་བཅིངས་ནས་མི་བྱིན་པ་ནི། འཕགས་པའི་ལམ་མིན་ལ་འདི་དང་ཕྱི་མའི་ཉོན་མོངས་ཏེ་སྡུག་བསྔལ་བསྐྱེདཔ་ཡིན་ནོ།། ༼ང༽བགསུམ་པ་དོན་བསྡུ་བ་ནི་གང་ཞིག་གཞན་ལ་ནོར་བྱིན་པ་སྟེ་གཏོང་བ་དེ་ནི་དམ་པས་བསྟེན་པའི་ལམ་གྱི་མཆོགཡིན་ལ། །དེ་ལས་གཞན་ནོར་མི་གཏོང་བར་གྱུར་པ་དེ་ནི་འཕགས་པ་མཁས་པ་རྣམས་ཀྱིས་ལམ་ངན་པའམ་གོལ་སར་གསུངས། །ཞེས་སོ།།


tib. p. 36713


消文紀錄——


諸未施財無常滅:那些沒有布施出去的財物,終究會以無常的方式而消滅。


由施反成有財庫:由於布施反而會變成有積聚財富功能的倉庫。


饒利有情所惠施:為了饒益有情而行惠施。


諸財無堅亦有實:本來無堅實的那些財富,也會變得堅實。


若能惠施智者讚:如果能夠行惠施,必然能夠獲得智者的讚歎。


此諸愚夫樂集財:這些愚痴凡夫好樂集聚財富。


攝持終無不離散:攝持到最後,沒有不離散的。


由施恆感諸盛事:由於布施而能夠恆常感得種種盛事。


由捨不起染汙執:由於施捨而不會生起染汙執著的心。


慳非聖道生煩惱:慳吝不是聖道,反而會引生煩惱。


若施即是道中尊:如果能行布施,這才是尊勝之道。


聖呵餘者為惡道:聖者呵斥布施以外的道為惡道。


我對這段本文之理解——


這段本文仍是《攝波羅蜜多論》宣說攝持諸財之過患,以及布施的勝利。


前一則 下一則


沒有留言:

張貼留言