2012/04/20初版;2015/12/06修訂(取消黑底白字樣式);2021/09/03三版(變更字體;藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)
論之本文——p. 26313
《修無邊門陀羅尼經》云:「諸有情鬥諍,根本為攝持,故於境斷愛,斷愛得總持。」
p. 26401
tib. p. 36607
ཇལྔ་པ་གཟུངས་ཐོབ་པ་ཡང་འཛིན་མེད་ཆགས་མེད་ལ་རག་ལས་པ་སྒོ་མཐའ་ཡས་པ་སྒྲུབ་པའི་གཟུངས་ལས་ཀྱང༌། བཚེ་སྒྲུབ་པའི་གཟུངས་གང་ཡིན་ཞེ་ན་ཡོད་༼ཀ༽དེ། ༼ང༽འཇིག་རྟེན་འདིར་སེམས་ཅན་གང་དག་བཚེ་ཐུང་ཞིང་འཆི་བར་གྱུར་པའི་རྒྱུ་ནི་གང་ཟག་གཞན་ཁ་ཅིག་བལ་རྩོད་བཅིང་འཁྲུགས་ནས་སྲོག་གཅོད་པ་ལས་འབྱང་བར་འགྱུར་བ་བཡིན་ལ། །སྲོག་གཅོད་པ་སོགས་དེ་ཡི་གཞི་བའམ་རྩ་བབ་ཡང་ཟས་ནོར་སོགས་ལ་སྲེད་ཅིང་ཡོངས་སུ་འཛིན་པ་བལ་ཐུག་པ་སྟེ། །བརྒྱུ་མཚན་དེ་ལྟ་བབས་བན་དེའི་ཕྱིར་ཤེས་༼ག༽བྱ་ཆོས་ཅན། ཡུལ་གང་ལ་བཡང་སྲེད་པར་འགྱུར་བ་སྤོངས། །བན་ཚེ་སྒྲུབ་པའི་གཟུངས་སུ་འགྱུར་བའི་རྒྱུ་མཚན་ཡོད་དེ། ༼ཁ༽ཡུལ་གང་ལ་སྲེད་པ་སྤང་བ་བྱས་ན་བཚེ་སྒྲུབ་པའི་གཟུངས་སུ་འགྱུར། །བཔ་ཡིན་པའི་ཕྱིར་དེའི་རྟགས་མ་གྲུབ་བོ་ཞེ་ན། ༼ཅ༽ངག་དོན་ནི་ཚེ་སྒྲུབ་པའི་གཟུངས་ཡོད་དེ་ཡུལ་ལ་སྲེད་པ་སྤངས་ན་ཚེ་སྒྲུབ་པའི་ཚེ་གཟུངས་སུ་འགྱུར་བའི་ཕྱིར་ཏེ། ཚེ་ཐུང་བར་འགྱུར་བའི་རྒྱུ་ནི་སྲོག་གཅོད་པ་ཡིན་ལ། སྲོག་གཅོད་པའི་གཞི་ནི་ཡོངས་སུ་འཛིན་པ་ལ་ཐུག་པའི་ཕྱིར་ཅེས་པའོ།། ཞེས་དང༌།
tib. p. 36609
消文紀錄——
《修無邊門陀羅尼經》云:《修無邊門陀羅尼經》說。消文者按,參考英文版廣論,梵名有二,आर्यानन्तमुखनिर्हारधारणी (Āryānanta-mukha-nirhāra-dhāraṇī) 與आर्यानन्तमुखसाधकनामधारणी (Āryānanta-mukha-sādhaka-nāma-dhāraṇī)。又英注#188, p.263, vol. 2顯示實際引自《集學論》。
諸有情鬥諍,根本為攝持,故於境斷愛,斷愛得總持:諸有情相互鬥諍的根本因,是為了爭奪攝持之權力,若能對境斷除愛著,斷除愛著就能獲得總持。總持,總一切法,持無量義,梵語धारणी (dhāraṇī)「陀羅尼(音譯)」之義譯。
我對這段本文之理解——
這段本文引《修無邊門陀羅尼經》闡述有情鬥諍乃由於貪著財物,若對境時能斷除愛著,便能獲得總持。
沒有留言:
張貼留言