2012/04/22

消文(2012/04/22)

2012/04/22初版;2015/10/02修訂(取消黑底白字樣式)2016/01/13三版(修正對「無我」之消文內容)2021/09/04四版(變更字體;藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)


論之本文——p. 26402


《本生論》云:「無我易壞無堅身,眾苦無恩恆不淨,此身若能饒利他,不生歡喜非聰叡。」


p. 26403


tib. p. 36612


བདུན་པ་ལུང་གཞན་གྱིས་ཀྱང་དེ་བཤད་ཚུལ་ནི། སྔོན་བཅོམ་ལྡན་འདས་བྲམ་ཟེར་འཁྲུངས་ནས་སྟག་མོ་ལ་ལུས་སྦྱིན་པར་བཏང་བཞེད་པའི་ཚེ་སྐྱེས་རབས་ལས་ཀྱང༌། བཅོམ་ལྡན་འདས་སྔོན་བྲམ་ཟེའི་རིགས་སྐྱེ་བོ་ཀུན་གྱིས་འདུད་ཅིང་བཀུར་བ་ཞིག་ཏུ་འཁྲུངས་པའི་ཚེ་སློབ་མ་སོགས་འགྲོ་བ་མང་པོ་ལམ་བཟང་པོ་ལ་བཀོད་དེ། རིའི་སུལ་སྨན་ལྗོངས་ཤིག་ཏུ་བཞུགས་པ་ན་སྟག་མོ་ཕྲུ་གུ་སྐྱེས་མ་ཐག་པ་བུ་སྐྱེས་པའི་སྡུག་བསྔལ་གྱིས་ཉམ་ཐག་ཅིང་ཤིན་ཏུ་བཀྲེས་པས་ཕྲུ་གུ་ཟ་གབར་བརྩམས་པ་ཞིག་གཟིགས་པ་ལས་དེའི་སྡུག་བསྔལ་མ་བཟོད་པས་སྐུ་ལུས་ཆེས་ཆེར་འདར་ཞིང་སྡུག་བསྔལ་འི་སེལ་ཐབས་རང་གི་ལུས་བྱིན་རྒྱུ་ཡོད་བཞིན་དུ་མི་སྟེར་བ་ནི་མི་རིགས་སོ་སྙམ་དུ་བདག་གཞན་བརྗེ་བ་ལ་རིང་ནས་ཐོགས་པའི་ཤུགས་ཀྱིས་སྐུ་ལུས་སྦྱིན་པ་ལ་ལྷག་པར་སྤྲོ་ནས་འདི་སྐད་ཅེས་གསུངས། །ངོ་བོས་གྲུབ་པའམ། བདག་མེད་ཅིང་སྐད་ཅིག་གིས་འཇིག་ལ་རང་གར་བཞག་ན་དོན་གྱི་སྙིང་པོ་མེད་པའི་ལུས། །འདི་ངོ་བོ་སྡུག་བསྔལ་གྱི་རང་བཞིན་ལ་ཟམ་གོས་སོགས་ཀྱི་ཕན་བཏགས་པའི་དྲིན་ལན་མེད་ཅིང་དུས་རྟག་ཏུ་མི་གཙང་བའིརྫས་སོ་དྲུག་ལས་གྲུབ་པའི། །ལུས་ཀྱིས་ད་ལྟ་གཞན་ལ་སྦྱིན་པར་བཏང་བ་སོགས་ཀྱིས་ཕན་ཐོགས་པར་འགྱུར་བའི་སྐབས་རྙེད་པ་ལ། །དགའ་བར་མི་འགྱུར་བ་དེ་ནི་མཁས་པ་མ་ཡིན། །ཏེ་ད་ལྟ་སེམས་ཅན་ལ་བཏང་ན་དོན་ཆེན་པོ་འགྲུབ་ལ་མཐར་ནི་ངེས་པར་འདོར་དགོས་ཤིང་དེ་ལྟར་གྱུར་ན་སྙིང་པོ་མེད་པའི་ཕྱིར་ཞེས་གསུངས་པ་ལྟར།


tib. p. 36615


消文紀錄——


《本生論》云:《本生論》說。


無我易壞無堅身:這個五蘊和合的身體(無我),容易壞滅(易壞),毫無堅實可言。


眾苦無恩恆不淨:(這個身體是)無量眾苦所依、無念恩報恩行、始終是汙穢不淨。


此身若能饒利他:這個身體如果能夠用來饒益他有情。


不生歡喜非聰叡:卻生不起歡喜心,那麼一定不是有智慧的人。


我對這段本文之理解——


這段本文引《本生論》闡述世尊在因地捨身利他的公案。論文內涵宗大師接著會為行者詮釋。


前一則 下一則


沒有留言:

張貼留言