2009/02/09

論源(2009/02/09)




2009/02/09初版;2017/11/29修訂(重編版面,移除超連結,增訂藏文並採泰式分散對齊,嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)


論之本文——p. 12213


不與取。事者,謂隨一種他所攝物。意樂分三,想與煩惱俱如前說。等起者,謂雖未許令離彼欲。加行中能加行者如前。加行體者,謂若力劫,若闇竊盜,任何悉同。此復若於債及寄存,以諸矯詐欺惑方便,不與而取,或為自義,或為他義,或為令他耗損等故,所作悉同成不與取。


p. 12303


tib. p. 16605


མ་བྱིན་པར་ལེན་པའི་གཞི་ནི། འདུལ་བ་ལུང་ལས་རང་ལས་ནོར་ཐ་དད་པའི་མི་ཡིས་བདག་ཏུ་བཟུང་བའི་རྫས་རིན་ཐང་ཚང་བ་གསུངས་ཀྱང་འདིར་ནི། གཞན་གྱིས་ཡོངས་སུ་བཟུང་བའི་རྫས་གང་ཡང་རུང་བའོ།། བསམ་པ་ལ་གསུམ་ལས། འདུ་ཤེས་དང་ཉོན་མོངས་ནི་སྔར་བཞིན་ནོ།། ཀུན་སློང་ནི་འདུལ་བར་རང་ཉིད་ཀྱི་འཚོ་བའི་ཡོ་བྱད་ཀྱི་ཕྱིར་གསུངས་ཀྱང་འདིར་ནི་མ་གནང་ཡང་ཕ་རོལ་ལས་དབྲལ་བར་འདོད་པའོ།། སྦྱོར་བ་ལ་སྦྱོར་བ་པོ་ནི་སྔར་དང་འདྲ་ལ། སྦྱོར་བའི་ངོ་བོ་ནི་མཐུས་འཕྲོག་པ་དང་འཇབས་ནས་བརྐུ་བ་གང་བྱེད་ཀྱང་འདྲའོ།། དེ་ཡང་བུ་ལོན་དང་བཅོལ་བ་ལ་གཡོ་བྱས་པ་དང་གཡོ་ཐབས་གཞན་གྱིས་ཀྱང་མ་བྱིན་པར་ལེན་པ་དང་། རང་ངམ་གཞན་གྱི་དོན་ནམ་ཕ་རོལ་ལ་གནོད་པ་ལ་སོགས་པའི་ཕྱིར་དུ་བྱེད་ནའང་འདྲ་སྟེ་མ་བྱིན་ལེན་ནོ།།


tib. p. 16611


論源紀錄——


T30 No.1579


彌勒菩薩說


三藏法師玄奘奉 詔譯


《瑜伽師地論》卷第五十九〈攝決擇分中有尋有伺等三地之二〉


不與取業道事者。謂他所攝物。想者。謂於彼彼想。欲樂者。謂劫盜欲。煩惱者。謂三毒或具不具。方便究竟者。謂起方便移離本處。


前一則 下一則


沒有留言:

張貼留言