2013/07/05

消文(2013/07/05)

2013/07/05初版;2016/10/26修訂(調整版面)2022/07/21三版(變更字體;藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注。)

論之本文——p. 32503

如云:「菩薩具王位,根境如天物,性不變非理,是慧臣德力。慈心純利他,然無貪薰染,悲不忍他苦,不憂懈低劣。雖喜無散動,捨不棄利他,諸德所治品,由慧滅故妙。」

p. 32505

tib. p. 45219

དེ་ལྟར་ཡང༌། མིག་ལ་སོགས་པའི་དབང་པོལྔའི་ཡུལ་གཟུགས་སོགས་འདོད་པའི་ཡོན་ཏན་རྣམས་མི་ལས་ཁྱད་པར་དུ་འཕགས་པའི་ལྷ་རྫས་འདྲ་བ་བདོག་པ་སྟེ་ཡོད་པའི། གླིང་བཞི་ལ་དབང་བསྒྱུར་པའི་འཁོར་ལོས་བསྒྱུར་པ་སོགས་སུ་གྱུར་པ་ལྟ་བུའི་རྒྱལ་སྲིད་ཆེ་ལྡན་བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའ་དག དེ་ལྟ་བུའི་དཔལ་འབྱོར་ཡོད་ཀྱང་སྐྱེས་བུ་དམ་པའི་རང་བཞིན་འདོད་ཡོན་ལ་ཆགས་པའི་དབང་གིས་ཚུལ་མིན་དུ་འགྱུར་བ་མེད་པ་ཡང༌། །ཤེས་རབ་ཕུལ་དུ་བྱུང་བའི་ཡོན་ཏན་བློན་པོ་རིན་པོ་ཆེ་ལྟ་བུ་དང་ལྡན་པའི་མཐུ། ཡིན་ལ་དེ་བཞིན་དུ་ཤེས་རབ་ཆུང་བ་ལ་འགལ་བར་དོགས་པའི་བླང་དོར་གྱི་གནས་རྣམས་མི་འགལ་བ་དང་། འདྲེས་པར་དོགས་པའི་སྐྱོན་ཡོན་རྣམས་མ་འདྲེས་པར་ཉམས་སུ་ལེན་ཤེས་པའང་ཤེས་རབ་ཀྱིས་བྱེད་པ་ཡིན་ཏེ་འདི་ལྟར་སེམས་ཅན་གཞན་ལ་ཡིད་དུ་འོང་བའི་རྣམ་པས་ཕན་འདོགས་བྱེད་པ་ལ་མཐའ་གཅིག་ཏུ་གཞོལ་བ་རོ་གཅིག་པའི་བྱམས་པ་ཤུགས་དྲག་ཡོད་ཀྱང་དེ་ལ། །འདོད་ཆགས་ཀྱི་དྲི་མ་ཅུང་ཟད་ཀྱང་འགོ་བ་ཡོངས་སུ་སྤངས་པ་དང༌། དེ་བཞིན་དུ་སེམས་ཅན་གཞན་གྱི་སྡུག་བསྔལ་ཅུང་ཟད་ཀྱང་། མི་བཟོད་པའི་སྙིང་རྗེ་ཤུགས་དྲག་ལ་རྒྱུན་རིང་བ་ཡོད་ཀྱང་དེ་ལ། །མྱ་ངན་གྱི་ཁུར་གྱིས་ནོན་ནས་དགེ་བ་ལ་མི་སྤྲོ་བའི་ལེ་ལོས་སྙིང་སྟོབས་མི་དམའ་བ་དང༌། །དགའ་བ་ཚད་མེད་པ་མཆོག་དང་ལྡན་ཀྱང་ཡང་དག་པའི་དམིགས་པ་ལས་གཡེང་བའི་ཡ་ཡེ་པོ་མེད་པ་ཀ༽དང༌། ག༽འགྲོ་བའི་དོན་ལས་སྐད་ཅིག་ཀྱང་མི་གཡེལ་བའི་བཏང་ཁ༽སྙོམས་ཆེན་པོ་དང༌། རྒྱུན་དུ་ལྡན་པས་ང༽ཡོན་ཏན་དེ་དང་དེ་དག་སྟོབས་མཚུངས་སུ་བསྒྲུབ་པའི་གཉེན་པོསྟེ་བགེགས་སམ་མི་མཐུན་ཕྱོགས་སུ་གྱུར་པའི་ལམ། །ཤེས་རབ་ཆེན་པོས་བཀག་པས་མ་འདྲེས་པར་སོ་སོར་ཉམས་སུ་ལེན་པ་ལས་རྣམ་པར་མཛེས།། ཞེས་སོ།།

tib. p. 45306

消文紀錄——

如云:如(《攝波羅蜜多論》)所說。

菩薩具王位,根境如天物,性不變非理,是慧臣德力:即使菩薩擁有王位,五根受用的對境有如天界妙物,但是他的本性不會變得非理,這是因為有智慧作為大臣的功德力。

慈心純利他,然無貪薰染,悲不忍他苦,不憂懈低劣:菩薩的慈心完全為了饒益他人,全然不為貪著所薰染;菩薩的悲心不忍他有情受苦,但是並不會受憂惱影響而懈怠或退卻。

雖喜無散動,捨不棄利他,諸德所治品,由慧滅故妙:菩薩雖然具有喜無量,但是心中不會散動;雖具平等捨,但是不會捨棄利他行。慈悲喜捨的對治品,都藉由智慧而滅除,所以勝妙。

我對這段本文之理解——

這段本文引《攝波羅蜜多論》證成前面所宣說的慈悲喜捨之對治品,皆由慧力滅除。

前一則 下一則

沒有留言:

張貼留言