2013/07/05初版;2016/10/26修訂(調整版面);2022/07/21三版(變更字體;藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注。)
論之本文——p. 32503
如云:「菩薩具王位,根境如天物,性不變非理,是慧臣德力。慈心純利他,然無貪薰染,悲不忍他苦,不憂懈低劣。雖喜無散動,捨不棄利他,諸德所治品,由慧滅故妙。」
p. 32505
tib. p. 45219
དེ་ལྟར་ཡང༌། བམིག་ལ་སོགས་པའི་དབང་པོ་བལྔའི་ཡུལ་བགཟུགས་སོགས་འདོད་པའི་ཡོན་ཏན་རྣམས་བམི་ལས་ཁྱད་པར་དུ་འཕགས་པའི་ལྷ་རྫས་འདྲ་བབ་བདོག་བཔ་སྟེ་ཡོད་པའི། །བགླིང་བཞི་ལ་དབང་བསྒྱུར་པའི་འཁོར་ལོས་བསྒྱུར་པ་སོགས་སུ་གྱུར་པ་ལྟ་བུའི་རྒྱལ་སྲིད་ཆེ་ལྡན་བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའ་དག །བདེ་ལྟ་བུའི་དཔལ་འབྱོར་ཡོད་ཀྱང་སྐྱེས་བུ་དམ་པའི་རང་བཞིན་བའདོད་ཡོན་ལ་ཆགས་པའི་དབང་གིས་ཚུལ་མིན་བདུ་འགྱུར་བ་མེད་པ་ཡང༌། །ཤེས་རབ་བཕུལ་དུ་བྱུང་བའི་ཡོན་ཏན་བློན་པོ་བརིན་པོ་ཆེ་ལྟ་བུ་དང་ལྡན་པའི་མཐུ། །བཡིན་ལ་དེ་བཞིན་དུ་ཤེས་རབ་ཆུང་བ་ལ་འགལ་བར་དོགས་པའི་བླང་དོར་གྱི་གནས་རྣམས་མི་འགལ་བ་དང་། འདྲེས་པར་དོགས་པའི་སྐྱོན་ཡོན་རྣམས་མ་འདྲེས་པར་ཉམས་སུ་ལེན་ཤེས་པའང་ཤེས་རབ་ཀྱིས་བྱེད་པ་ཡིན་ཏེ་འདི་ལྟར་སེམས་ཅན་གཞན་ལ་བཡིད་དུ་འོང་བའི་རྣམ་པས་ཕན་བའདོགས་བྱེད་བཔ་ལ་མཐའ་གཅིག་ཏུ་གཞོལ་བ་རོ་གཅིག་བཔའི་བྱམས་པ་བཤུགས་དྲག་ཡོད་ཀྱང་དེ་ལ། །འདོད་ཆགས་ཀྱི་དྲི་མ་ཅུང་བཟད་ཀྱང་འགོ་བ་ཡོངས་སུ་སྤངས་པ་དང༌། །བདེ་བཞིན་དུ་སེམས་ཅན་གཞན་གྱི་སྡུག་བསྔལ་བཅུང་ཟད་ཀྱང་། མི་བཟོད་བཔའི་སྙིང་རྗེ་བཤུགས་དྲག་ལ་རྒྱུན་རིང་བ་ཡོད་ཀྱང་དེ་ལ། །མྱ་ངན་བགྱི་ཁུར་གྱིས་བནོན་ནས་དགེ་བ་ལ་མི་སྤྲོ་བའི་ལེ་ལོས་སྙིང་བསྟོབས་མི་དམའ་བབ་དང༌། །དགའ་བབ་ཚད་མེད་པ་མཆོག་དང་ལྡན་བཀྱང་ཡང་དག་བཔའི་དམིགས་པ་ལས་གཡེང་བབའི་ཡ་ཡེ་པོ་མེད་བཔ་ཀ༽དང༌། །ག༽འགྲོ་བབའི་དོན་བལས་སྐད་ཅིག་ཀྱང་མི་གཡེལ་བབའི་བཏང་ཁ༽སྙོམས་ཆེན་པོ་དང༌། །བརྒྱུན་དུ་ལྡན་པས་ང༽ཡོན་ཏན་དེ་དང་དེ་དག་༢བསྟོབས་མཚུངས་སུ་བསྒྲུབ་པའི་གཉེན་པོ་བསྟེ་བགེགས་སམ་མི་མཐུན་ཕྱོགས་སུ་གྱུར་པའི་ལམ། །ཤེས་རབ་ཆེན་པོས་བཀག་པས་བམ་འདྲེས་པར་སོ་སོར་ཉམས་སུ་ལེན་པ་ལས་རྣམ་པར་མཛེས།། ཞེས་སོ།།
tib. p. 45306
消文紀錄——
如云:如(《攝波羅蜜多論》)所說。
菩薩具王位,根境如天物,性不變非理,是慧臣德力:即使菩薩擁有王位,五根受用的對境有如天界妙物,但是他的本性不會變得非理,這是因為有智慧作為大臣的功德力。
慈心純利他,然無貪薰染,悲不忍他苦,不憂懈低劣:菩薩的慈心完全為了饒益他人,全然不為貪著所薰染;菩薩的悲心不忍他有情受苦,但是並不會受憂惱影響而懈怠或退卻。
雖喜無散動,捨不棄利他,諸德所治品,由慧滅故妙:菩薩雖然具有喜無量,但是心中不會散動;雖具平等捨,但是不會捨棄利他行。慈悲喜捨的對治品,都藉由智慧而滅除,所以勝妙。
我對這段本文之理解——
這段本文引《攝波羅蜜多論》證成前面所宣說的慈悲喜捨之對治品,皆由慧力滅除。
沒有留言:
張貼留言