2008/03/04初版;2014/02/27修訂(取消黑底白字樣式,增訂藏文,移除超連結);2020/01/10三版(變更字體;藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)
論之本文——p. 07513
《大般涅槃經》云:「一切耕種之中,秋實第一,一切跡中,象跡第一,一切想中,無常死想是為第一,由是諸想能除三界一切貪欲無明我慢。」
p. 07602
tib.p. 10018
མྱ་ངན་ལས་འདས་པ་ཆེན་པོ་ལས། ཞིང་རྨོ་བ་ཐམས་ཅད་ཀྱི་ནང་ན་སྟོན་གྱི་ལོག་མཆོག་གོ །རྗེས་ཐམས་ཅད་ཀྱི་ནང་ན་བ་ལང་གི་ཇསྟེ་གླང་པོ་ཆེ་དང་བ་ལང་ལ་སྐད་དོད་ཐུན་མོང་བ་ཡོད་པས་གླང་པོ་ཆེ་ཡིན་ལ་དེའི་རྗེས་ཇཆེ་བས་མཆོག་གོ། ངཅེས་པ་འདི་ལ་འཆད་ཚུལ་མང་དུ་སྣང་ཡང་འཐད་པའི་ཕྱོགས་ནི་བ་གླང་གི་ཁྱུ་མཆོག་ནི་ཅང་ཤེས་ཡིན་པས་ཕྱོགས་གང་དུ་ཕྱིན་ན་ཕྱོགས་དེར་འཇིགས་པ་དང་གཡང་ས་ལ་སོགས་པ་ཡོད་མེད་ཤེས་ནས་དེ་དག་མེད་ཅིང་གང་བདེ་བའི་ལམ་དུ་འགྲོ་བ་ཡིན་པས་དེས་སྣ་དྲངས་ནས་སོང་བའི་ཤུལ་དུ་རྗེས་བཙལ་ནས་ཕྱི་བཞིན་དུ་འགྲོ་བ་ལ་འཇིགས་པ་དང་འཕྲད་ལ་རྡུགས་པ་སོགས་འབྱུང་མི་སྲིད་པས་རྗེས་རྣམས་ཀྱི་མཆོག་ཡིན་པ་དེ་བཞིན་དུ་འཆི་བ་མི་རྟག་པ་དྲན་པའི་བློ་དེའི་རྗེས་སུ་འབྲངས་ཤིང་དེས་སྣ་དྲངས་པའི་བློ་སྣ་གང་སྐྱེས་ཀྱང་འཇིག་ཕྱི་མ་ཕན་ཆད་ལ་ཕན་པའི་ཐབས་སུ་འགྱུར་བ་ཤ་སྟག་འོངས་ཤིང་དེ་ལ་བརྟེན་ནས་ཁམས་གསུམ་གྱི་ཉོན་མོངས་རྣམས་ཀྱང་སྤོང་བར་འགྱུར་བ་ཡཡིན་ནོ། །ཞེས་སོ།། ཇཞེས་བཤད་དགོས་ཏེ། ཤིང་རྟས་ཆེན་པོ་ཐོགས་མེད་ཀྱི་རྣམ་གྲངས་བསྡུ་བ་ལས། གླང་པོ་ཆེའི་རྗེས་ནི་མི་སྡུག་པ་ལ་སོགས་པའི་འདུ་ཤེས་རྣམས་ཀྱི་ནང་ན་དམིགས་པ་རྒྱ་ཆེན་པོའི་ངོ་བོས་མཆོག་ཏུ་གྱུར་པའོ། །ཞེས་གསུངས་པའི་ཕྱིར། ཁྱུ་མཆོག་དང་ཤིང་རྟ་འདྲེན་པའི་བ་གླང་དུ་བཤད་པ་སོགས་མི་འཐད་དེ། དཔེ་དོན་མི་འགྲིག་པའི་ཕྱིར། འདུ་ཤེས་ཐམས་ཅད་ཀྱི་ནང་ནའང་མི་རྟག་པ་དང་འཆི་བའི་འདུ་ཤེས་མཆོག་ཡིན་ཏེ། འདི་དག་གིས་ནི་ཁམས་གསུམ་གྱི་འདོད་པ་དང་མ་རིག་པ་དང་ང་རྒྱལ་ཐམས་ཅད་སེལ་ལོ། །ཞེས་སོ།།
tib.p. 10103
論源分析——
T12 No. 374
北涼天竺三藏曇無讖譯
《大般涅槃經》卷二〈壽命品第一之二〉
世尊。譬如農夫秋月之時深耕其地能除穢草。是無常想亦復如是。能除一切欲界欲愛色無色愛無明憍慢及無常想。世尊。譬如耕田秋耕為勝。如諸跡中象跡為勝。於諸想中。無常想為勝。
T12 No. 375
宋代沙門慧嚴等依泥洹經加之
《大般涅槃經》卷二〈哀歎品第三〉
世尊。譬如農夫於秋月時深耕其地能除穢草。是無常想亦復如是。能除一切欲界貪愛色無色愛無明憍慢及無常想。世尊。譬如耕田秋耕為上。如諸跡中象跡為勝。於諸想中無常為最。
沒有留言:
張貼留言