2010/11/17初版
2015/05/06修訂(重編版面,移除超連結)
論之本文──p. 19310
如《親友書》云:「或頭或衣忽然火,尚應棄捨滅火行,而當勵求無後有,因無餘事勝於此。應以戒慧靜慮證,寂調無垢涅槃位,不老不死無窮盡,離地水火風日月。」
p. 19312
tib.p. 26713
བཤེས་སྤྲིངས་ལས། མགོ་འམ་གོས་ལ་གློ་བུར་མེ་ཤོར་ན། །དེ་དག་ཕྱིར་བཟློག་བགྱི་བ་བཏང་ནས་ཀྱང་། །ཡང་སྲིད་མེད་པར་བགྱི་སླད་འབད་འཚལ་ཏེ། །འདི་ལས་ཆེས་མཆོག་དགོས་པ་གཞན་མ་མཆིས། །ཚུལ་ཁྲིམས་དག་དང་ཤེས་རབ་བསམ་གཏན་གྱིས། །མྱ་ངན་འདས་ཞི་དུལ་བ་དྲི་མེད་པའི། །གོ་འཕང་མི་རྒ་མི་འཆི་ཟད་མི་འཚལ། །ས་ཆུ་མེ་རླུང་ཉི་ཟླ་བྲལ་ཐོབ་མཛོད། །ཅེས་གསུངས་པ་ལྟར།
tib.p. 26718
論源紀錄──
सुहृल्लेख Suhṛllekha
ज्वलिते शिरसि च वसने तन्निवृत्त्युपायमुपेक्ष्य त्वरितमेव।
jvalite śirasi ca vasane tannivṛttyupāyamupekṣya tvaritameva /
अपुनर्भवाय यतेत यतस्तस्मान्महत्प्रयोजनं नान्यत्॥१०४॥
apunarbhavāya yateta yatastasmānmahatprayojanaṃ nānyat // Sl_104 //
शीलसमाधिज्ञानैर्भूजलतेजोवायुरविविधुरहितं च।
śīlasamādhijñānairbhūjalatejovāyuravividhurahitaṃ ca /
अजरामरणमक्षयं प्राप्यं शान्तदान्तविमलं निर्वाणम्॥१०५॥
ajarāmaraṇamakṣayaṃ prāpyaṃ śāntadāntavimalaṃ nirvāṇam // Sl_105 //
T32 No. 1673
龍樹菩薩撰
宋天竺三藏僧伽跋摩譯
《勸發諸王要偈》
113.假令頂火然 正意慎勿念 不受後有業 專心勤修習
114.戒品禪定慧 寂靜調不動 當求涅槃道 究竟離生死
T32 No. 1674
大唐三藏法師義淨譯
《龍樹菩薩勸誡王頌》
104.縱使烈火燃頭上,遍身衣服焰皆通,此苦無暇能除拂,無生住想涅槃中。
105.爾求尸羅及定慧,寂靜調柔離垢殃,涅槃無盡無老死,四大日月悉皆亡。
沒有留言:
張貼留言