2010/11/17

論源(2010/11/17)


2010/11/17初版


2015/05/06修訂(重編版面,移除超連結)


論之本文──p. 19310


如《親友書》云:「或頭或衣忽然火,尚應棄捨滅火行,而當勵求無後有,因無餘事勝於此。應以戒慧靜慮證,寂調無垢涅槃位,不老不死無窮盡,離地水火風日月。」


p. 19312


tib.p. 26713


བཤེས་སྤྲིངས་ལས། མགོ་འམ་གོས་ལ་གློ་བུར་མེ་ཤོར་ན། །དེ་དག་ཕྱིར་བཟློག་བགྱི་བ་བཏང་ནས་ཀྱང་། །ཡང་སྲིད་མེད་པར་བགྱི་སླད་འབད་འཚལ་ཏེ། །འདི་ལས་ཆེས་མཆོག་དགོས་པ་གཞན་མ་མཆིས། །ཚུལ་ཁྲིམས་དག་དང་ཤེས་རབ་བསམ་གཏན་གྱིས། །མྱ་ངན་འདས་ཞི་དུལ་བ་དྲི་མེད་པའི། །གོ་འཕང་མི་རྒ་མི་འཆི་ཟད་མི་འཚལ། །ས་ཆུ་མེ་རླུང་ཉི་ཟླ་བྲལ་ཐོབ་མཛོད། །ཅེས་གསུངས་པ་ལྟར།


tib.p. 26718


論源紀錄──


सुहृल्लेख Suhṛllekha


ज्वलिते शिरसि च वसने तन्निवृत्त्युपायमुपेक्ष्य त्वरितमेव।


jvalite śirasi ca vasane tannivṛttyupāyamupekṣya tvaritameva /


अपुनर्भवाय यतेत यतस्तस्मान्महत्प्रयोजनं नान्यत्॥१०४॥


apunarbhavāya yateta yatastasmānmahatprayojanaṃ nānyat // Sl_104 //


शीलसमाधिज्ञानैर्भूजलतेजोवायुरविविधुरहितं च।


śīlasamādhijñānairbhūjalatejovāyuravividhurahitaṃ ca /


अजरामरणमक्षयं प्राप्यं शान्तदान्तविमलं निर्वाणम्॥१०५॥


ajarāmaraṇamakṣayaṃ prāpyaṃ śāntadāntavimalaṃ nirvāṇam // Sl_105 //


T32 No. 1673
龍樹菩薩撰
宋天竺三藏僧伽跋摩譯
《勸發諸王要偈》
113.假令頂火然  正意慎勿念  不受後有業  專心勤修習
114.
戒品禪定慧  寂靜調不動  當求涅槃道  究竟離生死


T32 No. 1674
大唐三藏法師義淨譯
《龍樹菩薩勸誡王頌》
104.縱使烈火燃頭上,遍身衣服焰皆通,此苦無暇能除拂,無生住想涅槃中。


105.爾求尸羅及定慧,寂靜調柔離垢殃,涅槃無盡無老死,四大日月悉皆亡。




沒有留言:

張貼留言