2012/11/17初版;2016/04/01修訂(取消黑底白字樣式);2022/04/21三版(變更字體;藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注。)
論之本文——p. 29305
又云:「愚夫不願苦,愛著眾苦因,由自罪自害,豈應憎於他?譬如諸獄卒,及諸劍葉林,由自業所起,為當憎於誰?由我業發動,於我作損害,此作地獄因,豈非我害他?」
p. 29307
tib. p. 40817
བབཅུ་གཅིག་པ་རང་གི་ལས་ལ་བརྔན་བགྲངས་ནས་ཁྲོ་བ་དགག་ཚུལ་ནི། བྱིས་པ་བརྣམས་སྡུག་བསྔལ་མི་འདོད་ཅིང༌།། བསྲོག་གཅོད་སོགས་སྡུག་བསྔལ་གྱི་བརྒྱུ་ལ་བརྐམ་ཞིང་བསྲེད་པས་ན། བསྔོན་གྱིས་རང་གི་བལས་ཀྱི་ཉེས་པས་བབསྐྱེད་པའི་འབྲས་བུ་རང་ལ་གནོད་བཔ་བྱུང་བར་འགྱུར་བབའམ་གྱུར་པ་ཡིན་ན། །གཞན་ལ་བཁྲོ་བའི་ཞེ་བཀོན་དུ་ཅི་ཞིག་ཡོད། །བདེ་རང་གི་ཉེས་པ་འབའ་ཞིག་གིས་བྱས་པའི་ཕྱིར་དཔེར་ན་དམྱལ་བའི་སྲུང་མ་དང༌། །རལ་གྲི་ལོ་མའི་ནགས་ཚལ་སོགས་བཀྱི་རང་ལ་སྡུག་བསྔལ་བསྐྱེད་པ་དེ་གཞན་གྱིས་ཆེད་དུ་བྱས་པ་མིན་ཀྱང་རང་གི་ལས་ཀྱི་དབང་གིས་བྱུང་བ་དེ་ལ་ཁྲོར་མེད་པ་ལྟར། །རང་གི་ལས་ཀྱིས་བཚེ་འདིབའི་གནོད་པ་བསྐྱེད་བཔ་ཡིན་ན། །གང་ཞིག་ལ་ནི་ཁྲོ་བར་བྱ། །བརང་གི་ཉེས་པ་འབའ་ཞིག་ཡིན་པས་ཕྱིན་ཆད་སྡུག་བསྔལ་གྱི་རྒྱུ་སྤོང་བ་ལ་འབད་པར་བྱའོ།། གཞན་ཡང་། བབཅུ་གཉིས་པ་རང་གི་ཉེས་པ་བསམ་ཚུལ་ནི། བདག་གི་ལས་བཚེ་སྔོན་གྱི་མི་དགེ་བའི་ལས་ཀྱིས་བསྐུལ་བབར་བྱས་ནས། །བཚེ་འདིར་བདག་ལ་གནོད་བྱེད་བཀྱི་གང་ཟག་ཕ་རོལ་པོ་རྣམས་འབྱུང་བབའམ་བྱུང་སྟེ། བབདག་ལ་གནོད་པ་བྱས་པ་དེ་ཡིས་བགང་ཟག་དེ་དག་སེམས་ཅན་དམྱལ་བབར་འདོང་བབར་གྱུར་ན། །བདག་གིས་བགང་ཟག་དེ་དག་མ་བརླག་གམ། བདེ་བརླགས་པས་བདག་གིས་ཁོ་ལ་ཕར་གནོད་པ་བྱས་པ་ཡིན་གྱི་ཁོས་བདག་ལ་གནོད་པ་བྱས་པ་མིན། ཞེས་སོ།།
tib. p. 40902
消文紀錄——
又云:(《入行論》)又說。消文者按,引自〈第六品 安忍〉第45-47偈。以下消文內容引用如石法師譯注《入菩薩行》。
愚夫不願苦,愛著眾苦因,由自罪自害,豈應憎於他?:愚笨的人雖然也不想受苦,但卻偏愛造作導致痛苦的惡因;既然現在是因為往昔的罪業而受害,那麼憑什麼憎恨別人呢?
譬如諸獄卒,及諸劍葉林,由自業所起,為當憎於誰?:譬如地獄中的守護卒,以及其他恐怖的劍葉樹林等等,既然都是自己的惡業所化現的,那麼墮入地獄受苦應該憎恨誰呢?
由我業發動,於我作損害,此作地獄因,豈非我害他?:由於自己往昔業力的引發,以致於促使別人前來毀損傷害我;如果別人因為瞋害我而墮入地獄受苦,那麼豈不是我害苦了他人?
我對這段本文之理解——
這段本文繼續引證《入行論》所說。
沒有留言:
張貼留言