2011/10/22

論源(2011/10/22)

2011/10/22初版


2015/09/23修訂(取消黑底白字樣式)


論之本文──p. 23808


《入行論》云:「於少惡劣物,由意思布施,若人後不施,說為餓鬼因。若於無上樂,至心請喚已,欺一切眾生,豈能生善趣?」


p. 23809


tib. p. 33010


སྤྱོད་འཇུག་ལས། དངོས་པོ་ཕལ་པ་ཅུང་ཟད་ལ། །ཡིད་ཀྱིས་སྦྱིན་པར་བསམས་བྱས་ནས། །མི་གང་སྦྱིན་པར་མི་བྱེད་པ། །དེ་ཡང་ཡི་དྭགས་རྒྱུར་གསུངས་ན། །བླ་ན་མེད་པའི་བདེ་བ་ལ། །བསམ་པ་ཐག་པས་མགྲོན་གཉེར་ནས། །འགྲོ་བ་ཐམས་ཅད་བསླུས་བྱས་ན། །བདེ་འགྲོར་ཅི་ག་ཨ་འགྲོ་འགྱུར་རམ། །ཞེས་གསུངས་སོ།


tib. p. 33014


論源紀錄──


शान्तिदेवविरचितः बोधिचर्यावतारः।


Śāntidevaviracitaḥ bodhicaryāvatāraḥ|


४ बोधिचित्ताप्रमादो नाम चतुर्थः परिच्छेदः।


4 Bodhicittāpramādo nāma caturthaḥ paricchedaḥ|


मनसा चिन्तयित्वापि यो न दद्यात्पुनर्नरः।


manasā cintayitvāpi yo na dadyātpunarnaraḥ|


स प्रेतो भवतीत्युक्तमल्पमात्रेऽपि वस्तुनि॥५॥


sa preto bhavatītyuktamalpamātre'pi vastuni||5|| 


किमुतानुत्तरं सौख्यमुच्चैरुद्धुष्य भावतः।


kimutānuttaraṁ saukhyamuccairuddhuṣya bhāvataḥ|


जगत्सर्वं विसंवाद्य का गतिर्मे भविष्यति॥६॥


jagatsarvaṁ visaṁvādya kā gatirme bhaviṣyati||6|| 


如石版:


5.意若思布施,微少凡常物,因慳未施與,經說墮餓鬼。


6.況請眾生赴,無上安樂宴,後反欺眾生,云何生善趣?


隆蓮版:


5.經云若心欲布施,微少下劣尋常物,其人布施不果行,後當墮入餓鬼中。


6.今於無上菩提果,志心思惟作施助,欺誑一切諸眾生,欲生善趣何可得?



沒有留言:

張貼留言