2010/05/07

消文(2010/05/07)

2010/05/07Sunnyvale, CA初版;2015/02/11修訂(重編版面,增訂藏文,移除超連結)2018/08/24三版(變更字體;藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།四家注)


論之本文——p. 17207


《莊嚴經論》云:「煩惱壞自壞他壞淨戒,退損失利護法大師呵,鬥諍惡名他世生難處,失得未得意獲大憂苦。」


p. 17208


tib. p. 23610


མདོ་སྟེའི་རྒྱན་ལས་ཀྱང་། ཉོན་མོངས་རྣམས་ཀྱིས་འདི་དང་ཕྱི་མར་སྡུག་བསྔལ་ཆེན་པོ་ལ་སྦྱོར་བས་བདག་འཇོམས་ཉོན་མོངས་ཀྱི་དབང་གིས་བདག་ཉིད་ལས་གཞན་པའི་སེམས་ཅན་གྱི་ལུས་སྲོག་ལོངས་སྤྱོད་དགེ་རྩ་སོགས་འཇོམས་ཤིང་སྲོག་གཅོད་པ་སོགས་ཀྱིས་བདག་ཉིད་ཀྱི་ཚུལ་ཁྲིམས་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པ་འཇོམསཔ་དང་། །དགེ་འདུན་དང་ལྷན་ཅིག་ཆོས་ཀྱི་དགའ་བ་ལས་ཉམས་པ་བཅས་གཞན་དད་པས་ཟང་ཟིང་གི་རྙེད་པས་དམན་ཞིང་རང་གིས་བསྟེན་ཅིང་མཆོད་པའི་ལྷ་དང་དཀར་ཕྱོགས་སྐྱོང་བའི་སྲུང་མས་སྨོད་པ་དང་དེ་བཞིན་དུ་ཚུལ་བཞིན་ཡིད་ལ་བྱེད་པའི་ཚེ། །བདག་ཉིད་ཀྱིས་ཀྱང་སྨོད་པར་འགྱུར་བ་དང་། །མི་ཁྱོད་ནི་བྱིས་པའོ། །བླུན་པོའོ། །ཤེས་རབ་འཆལ་བའོ།། སངས་རྒྱས་ཀྱི་བསྟན་པའི་ཆོམ་རྐུན་ནོ་ཞེས་སོགས་རྣམ་གྲངས་དུ་མའི་སྒོ་ནས་སྟོན་པས་སྨདཔ་དང་། །གྲོགས་ཚངས་པ་མཚུངས་པར་སྤྱོད་པ་རྣམས་ཀྱིས་ཀྱང་ཚུལ་ཁྲིམས་འཆལ་བ་དེ་དང་ཆོས་དང་ཟང་ཟིང་གིས་ལྷན་ཅིག་གནས་པར་མི་བྱའོ།། ཞེས་ཆོས་ཉིད་ཀྱིས་སྨོད་པར་འགྱུར་བ་དང་། རྩོད་པ་མི་སྙན་པ་སྟེ་ཕྱོགས་ཐམས་ཅད་དུ་གཏམ་ངན་གྱིས་ཁྱབ་པ་དང་ཚུལ་འཆལ། དེ་ནི་སྐྱེ་བ་གཞན་དུ་ངན་འགྲོ་སོགས་མི་ཁོམ་པའི་གནས་སུ་སྐྱེབ་དང་། །ཡོན་ཏན་སྔར་ཐོབ་པ་དང་སྔར་མ་ཐོབ་པ་གསར་དུ་ཐོབ་པར་ལས་ཉམས་པསོགས་ཀྱིས་ཡིད་ལ་འགྱོད་པ་དྲག་པོ་སྐྱེས་ནས་སྡུག་བསྔལ་ཆེན་པོ་འཐོབ། །ཅེས་གསུངས་སོ།།


tib. p. 23614


消文紀錄——


《莊嚴經論》云:《莊嚴經論》說。莊嚴經論, 參考消文(2007/02/08)消文者按,這段本文出自《大乘莊嚴經論》卷第九〈梵住品第二十〉。


煩惱壞自壞他壞淨戒:煩惱能夠損壞自己、損壞他人、損壞淨戒。


退損失利護法大師呵:(煩惱也會)退損淨戒、損失殊勝利益,(會受到)護法、世尊的呵責。


鬥諍惡名他世生難處:(煩惱會令自己)受到鬥諍、惡名遠播、後世會受生八無暇的地方。


失得未得意獲大憂苦:已經得到的(善根)功德會失壞、還沒有得到的(功德)得不到、心裡會生起很大的憂悲苦惱。


我對這段本文之理解——


這段本文引《大乘莊嚴經論》證成前段所述。


前一則 下一則



沒有留言:

張貼留言