2009/06/21初版;2019/12/25修訂(重編版面,移除超連結,增訂藏文採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)
釋中說云:「有由一剎那業,唯能長養一世異熟種子。及由彼業而能長養多世異熟種子。有由多剎那業,唯能數數長養一世種子。及由眾多互相觀待,而能數數長養展轉多生種子。」
p. 13804
tib.p. 18614
འགྲེལ་པ་ལས་ལས་ཀྱི་སྐད་ཅིག་གཅིག བསྟེ་ལས་གཅིག གིས་ཚེ་གཅིག་ཁོ་ནའི་རྣམ་སྨིན་གྱི་ས་བོན་གསོ་བ་སྟེ་ཚེ་གཅིག་ཁོ་ན་འཕེན་པ་དང་། བཡང་ལས་བགཅིག་པོ་དེས་ཚེ་རབས་དུ་མའི་རྣམ་སྨིན་གྱི་ས་བོན་གསོ་བ་བསྟེ་ཚེ་དུ་མ་འཕེན་པ་དང་། བཡང་ལས་སྟོབས་ཆུང་བ་གཅིག་ཉིད་ཀྱིས་ལུས་གཅིག་འཕེན་མི་ནུས་པར་ལས་ཀྱི་སྐད་ཅིག་བསྟེ་ལས་མང་པོས་བལུས་གཅིག་པོ་དེ་ཉིད་ཀྱི་ས་བོན་ཡང་ཡང་གསོ་བ་བསྟེ་གཅིག་པོ་དེ་འཕེན་པ་དང་། བཡང་ལས་མང་པོ་ཕན་ཚུན་བལྟོས་བཤིང་འཚོགས་ནས་ཚེ་རབས་བམང་པོ་གཅིག་ནས་གཅིག་ཏུ་བརྒྱུད་པའི་བལུས་མང་པོའི་ས་བོན་ཡང་ཡང་གསོ་བ་བསྟེ་འཕེན་པ་ཡང་ཡོད་པ་ལ་བཤད་དོ།། བཅེས་པ་སྟེ་འདི་ནི་དཔེར་ན་མི་བཅུས་མཆོད་གནས་བཅུ་ལ་ཞབས་ཏོག་བྱེད་པའི་ཚེ་མི་རེ་རེས་མཆོད་གནས་རེ་རེ་ཁག་ཁག་བྱེད་པ་ཡང་ཡོད། མི་ལོངས་སྤྱོད་ཆེ་བ་གཅིག་ཁོ་ནས་མཆོད་གནས་བཅུ་ཀ་ལ་ཞབས་ཏོག་བྱེད་པ་ཡང་ཡོད། ཡང་མི་ལོངས་སྤྱོད་ཆུང་བ་བཅུས་མཆོད་གནས་གཅིག་ཁོ་ན་ལ་ཞབས་ཏོག་བྱེད་པའང་ཡོད། ཡང་མི་གཅིག་ཁོ་ནས་བཅུ་ཀ་ལ་མི་ནུས་ལ། རེ་རེ་ལའང་ཞབས་ཏོག་བཟང་པོ་མི་འགྲུབ་ཀྱང་སྦྱིན་བདག་བཅུ་ཀ་བསྡོམས་ནས་ཕན་ཚུན་བལྟོས་ནས་མཆོད་གནས་བཅུ་ཀ་ལ་ཞབས་ཏོག་བཟང་པོ་འགྲུབ་པའི་སྐབས་ཀྱང་ཡོད་པ་ལྟ་བུའོ་ཞེས་གསུངས། ཡང་ལས་ཀྱི་སྐད་ཅིག་ཅེས་པ་ལས་སྟོབས་ཆེན་གྱིས་སྐད་ཅིག་མའི་གྲངས་ཇི་སྙེད་ཡོད་པའི་གྲངས་དང་མཉམ་པའི་ལུས་འཕེན་ནུས་པ་ཡང་ཡོད་པ་ལ་བྱས་ན་གོང་དུ་ངན་སེམས་སྐྱེས་པའི་གྲངས་བཞིན་ཞེས་གསུངས་པ་དང་ཡང་འགྲིག་གམ་བརྟགས་གསུང་། གང་ལྟར་ནའང་ངག་གི་ཉེས་པ་ལྟ་བུའི་ལས་སྟོབས་ལྡན་གཅིག་ཉིད་ཀྱི་བྱེད་པས་ངན་འགྲོའི་ལུས་བརྒྱ་ལ་སོགས་པ་ལེན་དགོས་པར་འགྱུར་བ་རྣམས་ལ་དེའི་ཚེ་འཕེན་བྱེད་ཀྱི་ལས་བརྒྱ་ལ་སོགས་པ་དུས་ཅིག་ཅར་དུ་གྲུབ་ཅེས་པའམ། ཡང་ན་ལས་དང་པོ་དེས་ལུས་དང་པོ་གྲུབ་ཅིང་རྟེན་དེ་ལ་ལས་སྔ་མ་དེས་ཐུན་མོང་མིན་པའི་དག་རྐྱེན་ནམ་སྐུལ་བྱེད་ལྟ་བུ་བྱས་ནས་ལས་ཕྱི་མ་ཕྱི་མ་བསགས་ནས་ལུས་ཕྱི་མ་ཕྱི་མ་འཕེན་ཟེར་དགོས་སམ་སྔར་བཤད་པ་ལྟར་གང་བདེ་བརྟགས་ལ་བྱེད་གསུངས།
tib.p. 18614
消文紀錄——
釋中說云:此論的疏釋中說。釋,指《集論》之釋,即《大乘阿毘達磨雜集論》,略稱《阿毘達磨雜集論》或《雜集論》。
有由一剎那業,唯能長養一世異熟種子:某些一剎那的業,只能長養一生果報的種子。
及由彼業而能長養多世異熟種子:也有某些一剎那的業能夠長養多生果報的種子。
有由多剎那業,唯能數數長養一世種子:此外,也有某些多剎那的業,只能合併長養一生果報的種子。
及由眾多互相觀待,而能數數長養展轉多生種子:也有多剎那的業,相互積聚而輾轉長養多生果報的種子。
我對這段本文之理解——
這段本文引用《雜集論》疏釋並證成前一段《集論》對於引業的論點。
沒有留言:
張貼留言