2010/04/10

消文(2010/04/10)

2010/04/10初版;2018/07/30修訂(重編版面,移除超連結;增訂藏文並採泰式分散對齊,嵌入ཏྲེ་ཧོར།四家注)


論之本文——p. 16908


又如《資糧論》云:「色無色諸天,超越於苦苦,以定樂為性,住劫不傾動。然非畢竟脫,從彼仍當墮,似已得超越,惡趣苦暴流,雖勵不久住,等同空飛鳥,如童力射箭,墮落為邊際。如久然諸燈,剎那剎那壞,諸行變壞苦,仍當極侵惱。」


p. 16910


tib.p. 23207


སླར་ཡང་ངན་སོང་དུ་ལྟུང་བའི་སྡུག་བསྔལ་ཡོད་ཚུལ་ནི། གཞན་ཡང་ཚོགས་ཀྱི་གཏམ་ལས། གང་ཞིག་གཟུགས་ཅན་ཏེ་གཟུགས་ཀྱི་ལྷ་དང་གཟུགས་མེད་པའིལྷ །སྡུག་བསྔལ་གྱི་སྡུག་བསྔལ་འགྱུར་བའི་སྡུག་བསྔལ་ལས་འདས་པ་ལྟ་བུར་བྱུང་ཤིང་། །ཏིང་ངེ་འཛིན་གྱི་བདེ་བའི་བདག་ཉིད་ཅན། དེ་ལ་བསྐལ་པམང་པོར་གཡོ་བ་མེད་པར་གནས །དེ་ཡང་འཁོར་བ་ལས་ཤིན་ཏུ་ངེས་པར་གྲོལ་བ་མིན། ཀྱང་ཤས་ཆེར་གྲོལ་བར་རློམ་ཞིང་རྒྱུ་སྙོམས་འཇུག་གི་བསམ་གཏན་ལ་ཐར་ལམ་འབྲས་བུ་སྐྱེ་བའི་བསམ་གཏན་པར་པར་འཁྲུལ་བ་ལས་འཆི་འཕོ་ཀར་སླར་ངན་འགྲོར་ལྟུང་བར་མཐོང་ནས་ཐར་པ་ལ་ཡིད་གཏན་མི་རུང་བར་སེམས་པའི་ལོག་ལྟ་སྐྱེས་ཏེ་མནར་མེད་སོགས་སུ་སྐྱེ་བས་དེ་ལབརྟེན་ནས་སླར་ཡང་མནར་མེད་སོགས་སུ། ལྟུང་བར་འགྱུར དེ་ལྟ་བུའི་བསམ་གཏན་དེ་ལ་གནས་པ་ནི། ངན་འགྲོའི་སྡུག་བསྔལ་རྦ་ཀློང་ལས། །འདས་པ་ལྟ་བུར་བྱུང་བར་གྱུར་ཀྱང་དོན་ལ་མ་འདས་ལ། བསམ་གཏན་དེ་ལ་ཇི་ཙམ་འབད་ཀྱང་ཇི་ལྟར་རིང་དུ་མི་གནས་པ་ནི དཔེར་ན་མཁའ་ལ་ལྡིང་བའི་བྱ་དང་མཚུངསཔའམ །བྱིས་པའི་སྟོབས་ཀྱིས་མདའ་འཕངས་པ་ལྟར། །དེ་ནི་མཐར་ལྟུང་བའི་མཐའ་ཅན་ཡིན དེ་ལྟར་གཟུགས་གཟུགས་མེད་ཀྱི་ལྷ་དེ་གཉིས་འཆི་འཕོ་བ་དང་གནས་པ་ལ་རང་དབང་མེད་ན། མར་མེ་རིང་དུ་འབར་བ་དག །སྐད་ཅིག་རེ་རེར་འཇིག་པ་ལྟར། གནས་ངན་ལེན་གྱིས་འདུ་བྱེད་ཡོངས་འགྱུར་ཞེས་པ་ཡི། །སྡུག་བསྔལ་དག་གིས་ཉེ་བར་གཅོསཔ་ཡིན་ནོ །ཞེས་གསུངས་སོ།།


tib.p. 23214


消文紀錄——


又如《資糧論》云:又如《資糧論》說。


色無色諸天,超越於苦苦,以定樂為性,住劫不傾動:色界與無色界諸天人,已經脫離苦苦,禪定安樂是上二界天人的自性,能入定數劫而不傾刻動搖。


然非畢竟脫,從彼仍當墮,似已得超越,惡趣苦暴流:但是這樣並不是究竟的脫離,終究還要下墮。表面上看來好像已經超越了惡趣眾苦的暴流。


雖勵不久住,等同空飛鳥,如童力射箭,墮落為邊際:雖然努力修持,但是依舊無法長久於禪定中。那情形就好比在空中飛翔的鳥,也好比兒童用力射箭,兩者最後的結果都要墮落。


如久然諸燈,剎那剎那壞,諸行變壞苦,仍當極侵惱:又好比長時間燃燒的燈燭,它是剎那剎那不停地耗損,(上二界天人雖然住劫不傾動,但是)諸行其實剎那剎那變壞變苦。所以,終究要被苦惱所侵襲。


我對這段本文之理解——


這段本文引《資糧論》證成上二界粗重苦。


前一則 下一則


沒有留言:

張貼留言