2010/09/17初版;2015/03/30修訂(重編版面,增訂藏文,移除超連結);2018/12/21三版(變更字體,藏文改採泰式分散對齊,並嵌入ཏྲེ་ཧོར།版四家注)
論之本文——p. 18704
又為仙道大王寄佛像時,於下繪寫十二緣起流轉還滅而為寄之。大王受已,至天曉時,結跏趺坐,端正其身,住對面念,善觀緣起二種道理而證聖果。
p. 18705
tib. p. 25715
རྒྱལ་པོ་ཨུ་ཏྲ་ཡ་ན་ལ་བྲིས་སྐུ་བསྐུར་བ་ན། འོག་ཏུ་རྟེན་འབྲེལ་བཅུ་གཉིས་ལུགས་འབྱུང་དང་ལུགས་ལྡོག་བྲིས་ནས་བསྐུར་བ་རྒྱལ་པོས་བཟུང་ནས། ནམ་ལངས་པའི་ཚེ་སྐྱིལ་མོ་ཀྲུང་བཅས་ཏེ་ལུས་དྲང་པོར་དྲན་པ་ཕྱོགས་པར་བཞག་སྟེ། གདེ་ཡང་ཚུལ་ངབཞིན་ཡིད་ལ་བྱེད་པ་དང་མཚུངས་པར་ལྡན་པའི་དྲན་པ་ནི་ནག་པོའི་ཕྱོགས་ཐམས་ཅད་ལས་ཕྱིར་ཕྱོགས་ཤིང་མི་མཐུན་པ་ཡིན་པའི་ཕྱིར། དྲན་པ་དཀར་པོའི་ཆོས་ལ་མངོན་པར་ཕྱོགས་པར་ཞེས་བྱའོ།། རྟེན་འབྲེལ་གྱི་ཚུལ་གཉིས་ལ་རྣམ་པར་བལྟས་པས་འཕགས་པའི་གོ་འཕང་ཐོབ་པར་གསུངས་སོ།། ངརྒྱལ་པོ་གཟུགས་ཅན་སྙིང་པོ་དང་རྒྱལ་པོ་ཨུ་ཏྲ་ཡ་ན་གཉིས་འཕྲིན་ཡིག་བསྐུར་རེས་བྱེད་པའི་གྲོགས་པོ་ཡིན་པ་ལ། ལན་གཅིག་ཨུ་ཏྲ་ཡ་ནས་རྡོ་རྒྱུས་ཀྱི་ཁྲབ་ནོར་བུ་ལྟ་བུ་གཅིག་ཡིག་རྟེན་དུ་བསྐུར་པས་རྒྱལ་པོ་གཟུགས་ཅན་སྙིང་པོའི་དེའི་ལན་དུ་ཡིག་རྟེན་དང་མཉམ་པ་ཞིག་བསྐུར་རྒྱུ་མ་རྙེད་ན་ཁོ་མཐའ་འཁོབ་ཀྱི་རྒྱལ་པོ་ཡིན་པས་ཡུལ་དབུས་སུ་དམག་དྲངས་སུ་དོགས་ནས་སེམས་ཁྲལ་བྱས་པས་རྒྱལ་པོའི་བུ་མོ་ཤེས་རབ་ཅན་ཞིག་ཡོད་པས་བཅོམ་ལྡན་འདས་ལ་ཞུས་པ་དྲག་ཟེར་བ་བཞིན་ཞུས་པས་སྟོན་་པས་བཀའ་གནང་ནས། བཅོམ་ལྡན་འདས་ཀྱི་བྲིས་སྐུའི་འོག་ཏུ་རྟེན་འབྲེལ་ཡན་ལག་བཅུ་གཉིས་ཀྱི་ཚིགས་བཅད་དང་སྲིད་པའི་འཁོར་ལོ་བྲིས་པ་བསྐུར་ནས་ཁྱོད་ཀྱི་ཡིག་རྟེན་ལས་ལྷག་པ་ཡོད་པས་བསུ་བ་ལ་ཤོག་བྱས་པས། ཁོས་དེ་མི་བདེན་ཡང་། ངེད་རང་གི་བདེན་པ་ཐོབ་པའི་ཕྱིར་དུ་འགྲོའོ་སྙམ་ནས། བསུ་བ་བྱས་ཏེ་དེའི་ནུབ་མོ་ཚིགས་བཅད་དེའི་དོན་པློ་ལ་བཟུང་ནས་བསམས་པས་ནམ་ལངས་པ་ན་འཕགས་པའི་གོ་འཕང་ཐོབ་པར་གསུངས་སོ། །
tib. p. 25718
消文紀錄——
又為仙道大王寄佛像時:又寄佛像給仙道大王的時候。仙道大王,梵文उद्रायन (Udrāyana),藏文拼寫作ཨུ་ཏྲ་ཡ་ན་ལ།,音譯烏扎衍那,亦作優填王。
於下繪寫十二緣起流轉還滅而為寄之:在佛像下方繪寫十二緣起流轉還滅圖。
大王受已,至天曉時,結跏趺坐,端正其身,住對面念:仙道大王收到佛像之後,在天剛亮時,結跏趺坐,端正身體,對著十二緣起流轉還滅圖緣念。
善觀緣起二種道理而證聖果:如理作意的思惟緣起流轉與還滅的二種道理,因而證得聖果。
我對這段本文之理解——
這段本文引古印度摩揭陀國王頻毗娑羅王(義譯影勝王)送另一國王烏扎衍那王(亦譯作優填王,即本文所譯仙道大王)佛像之公案,結勸行者當精進修習緣起流轉與還滅二種道理。
沒有留言:
張貼留言