2023/01/13

論源(2007/06/23)

2007/06/23 初版;2014/06/18 修訂(重編版面,增訂藏文,移除超連結)2019/11/17 三版(藏文改採泰式分散對齊,並嵌入 ཏྲེ་ཧརོ 版四家注)


論之本文——p. 04006


〈親友集〉云:「無信而慳悋,妄語及離間,智者不應親,勿共惡人住。若自不作惡,近諸作惡者,亦疑為作惡,惡名亦增長。人近非應親,由彼過成過,如毒箭置囊,亦染無毒者。」


p. 04008


tib.p. 05317


མཛའ་བཤེས་ཀྱི་ཚོམས་ལས་ཀྱང་། མཉན་ཡོད་ན་བཅོམ་ལྡན་འདས་ཀྱི་ཕྱོགས་གཅིག་ན་ལྷས་བྱིན་རང་གི་འཁོར་ངན་པས་བསྐོར་ཏེ་འདུག་གོ། ཕྱོགས་གཅིགན་ཤཱ་རིའི་བུ་འདོད་ཆགས་དང་བྲལ་བའི་སྐྱེ་བོས་བསྐོར་ཅིང་འདུག་སྟེ། དེ་གཉིས་མཐོང་ནས་བྲམ་ཟེ་དང་ཁྱིམ་བདག་དད་པ་ཅན་ལྷས་བྱིན་ལ་བརྙས་པར་བྱེད། ཤཱ་རིའི་བུ་ལ་དད་པར་བྱེད་པ་ལས་བརྩམས་ཏེ་འདི་གསུམ་གསུངས་པ། གྲོགས་ངན་པ་དད་པ་མེད་ཅིང་སེར་སྣ་ཆེ་བའི་འཇུངས་པ་དང་། །མི་བདེན་པའི་བརྫུན་དུ་སྨྲ་བ་དང་གཞན་འབྱེད་པའི་ཕྲ་མ་ཅནདེ་ལྟ་བུ་དང་།། མཁས་པཤེས་རབ་ཅན་གྱིས་བཤེས་ཤིང་འགྲོགས་པར་མི་བྱ་ཞིང་། །དེ་དག་ལས་གཞན་པའི་སྡིག་པ་ཅན་གྱི་མི་དང་ཡང་འགྲོགས་པར་མི་བྱསྟེ། །དེའི་རྒྱུ་མཚན་ནི་གལ་ཏེ་སྡིག་པ་བྱེད་པའི་མི་དག །སྡིག་པ་མི་བྱེད་པས་བསྟེན་ཅིང་ལྷན་ཅིག་གནས་ན་ཡང་། །མི་དེ་སྡིག་པ་མི་བྱེད་ཅིང་གྲོགས་དེའི་སྐྱོན་གྱིས་མི་གོས་པ་ཞིག་ཡིན་ནའང་། གཞན་གྱིས་ནི་དེ་ལ་འདི་ཡང་སྐྱོན་ཅན་འདི་དང་ལྷན་ཅིག་གནས་ལུགས་འདིས་ཅི་འདྲ་ཡིན་ནམ་སྙམ་དུ། སྡིག་པ་བྱེད་པར་དོགས་པ་སྐྱེ་ཞིང་། །དེ་ལ་བརྟེན་ནས་མི་སྙན་པ་སྟེ་གཏམ་ངན་ཡང་འཕེལ་བར་འགྱུར། །པའི་ཕྱིར་བསྟེན་པར་བྱ་པ་མ་ཡིན་པ་སྡིག་ཅན་བསྟེན་པའི་མི། །དེ་སྔར་སྐྱོན་མེད་ཀྱང་ཕྱིས་སྡིག་ཅན་དེ་ཡི་སྐྱོན་གྱིདབང་གིས་ཅིག་ཤོས་སྐྱོན་མེད་དེ་ཡང་སྐྱོན་ཅན་དུ་འགྱུར། །དེ་དཔེར་ན་མདའི་དོང་པར་དུག་བསྐུས་པའི་མདའ་བཅུག་པས། །སྔར་དུག་མ་བསྐུས་པའི་མདའ་གཞན་ལའང་ཕྱིས་དུག་གོས་པར་འགྱུར་བ་བཞིནཡིན་པའི་ཕྱིར། །ཞེས་གསུངས་ཏེ།


tib.p. 05403


論源紀錄——


T04 No. 0213


《法集要頌經》卷第三〈善友品第二十五〉


西天中印度惹爛馱囉國密林寺三藏明教大師賜紫沙門臣天息災奉 詔譯


《出曜經》卷第二十二〈親品第二十六〉


姚秦涼州沙門竺佛念譯


無信懷憎嫉,鬥亂彼此人,智者所棄嫌,愚習以為樂。


己自不習惡,親近習惡者,為人所輕笑,惡名日夜熾。


觀習而習之,知近而親近,毒箭在其束,淨者被其污。


 下一則


沒有留言:

張貼留言