2020/11/03

論源(2006/12/02)

2020/11/03初版2022.12.24增訂

論之本文——p. 01906

如是亦如〈聽聞集〉云:「設雖有多聞,不善護尸羅,由戒故呵彼,其聞非圓滿。設雖聞寡少,能善護尸羅,由戒故讚彼,其聞為圓滿。若人既少聞,不善護尸羅,由俱故呵彼,其禁行非圓。若人聞廣博,及善護尸羅,由俱故讚彼,其禁行圓滿。」

p. 01909

tib.p. 02601

དེས་ན་སྤྱིར་ཐོས་པ་ཡོན་ཏན་གྱི་མཆོག་ཡིན་ཀྱང་དེའི་གྲོགས་ལ་ཇི་ཙམ་ཐོས་པ་ལག་ལེན་ལ་འདེབས་པའི་ངོ་ཚ་ཁྲེལ་ཡོད་ཀྱི་ཚུལ་ཁྲིམས་དགོས་ཀྱི་ལག་ལེན་ལ་གཅིག་ཀྱང་མི་འདེབས་པའི་ཐོས་ལོའི་རྣམ་གྲངས་མང་པོ་བསགས་པ་འབའ་ཞིག་ལྷུར་ལེན་པ་ནི་བསྔགས་པར་མི་འོས་ཏེ། དེ་ལྟར་ཡང་། ཐོས་པའི་ཚོམས་ལས། གལ་ཏེ་ཐོས་པ་མང་གྱུར་ཀྱང་། །ཚུལ་ཁྲིམས་ལེགས་པར་མི་སྡོམ་ན། །དེ་ནི་ཚུལ་ཁྲིམས་མི་བྲུང་བའི་ཕྱིར་རམ་རྒྱུ་མཚན་གྱིས་སྨད་ཅིང་། དེ་ལ་བརྟེན་ནས་གང་ཟག་དེ་ཡི་ཐོས་པ་ཡང་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པར་འགྱུར་བ་ནི་མིན །གལ་ཏེ་ཐོས་པ་དེ་ཙམ་རང་མི་མང་ཞིང་ཉུང་བར་གྱུར་ཀྱང་། ཇི་ཙམ་ཐོས་པའི་དོན་ཉམས་སུ་ལེན་པའི་ཚུལ་ཁྲིམས་ལེགས་པར་སྡོམ་པར་བྱེད་ན། གང་ཟག་དེ་ནི་ཚུལ་ཁྲིམས་དག་པའི་ཕྱིར་རམ་རྒྱུ་མཚན་གྱིས་བསྔགས་པར་འོས་ཤིང་། དེ་ལ་བརྟེན་ནས་དེ་ཡི་ཐོས་པ་ཇི་ཙམ་ཡོད་པ་དེ་ཡང་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པར་འགྱུར། ཡང་མི་གང་ཞིག་ཐོས་པ་ཉུང་བ་དང་། །ཚུལ་ཁྲིམས་ཀྱང་ལེགས་པར་མི་སྡོམ་པ། །དེ་ནི་དེ་གཉི་གའི་ཕྱིར་རམ་རྒྱུ་མཚན་གྱིས་སྨད་ཅིང་། དེ་ལ་བསྔགས་པ་བརྗོད་པའི་རྒྱུ་མཚན་ཅི་ཡང་མེད་པས་གང་ཟག་དེ་ཡི་ཆོས་སྒྲུབ་པའི་བརྟུལ་ཞུགས་ཆ་ཐམས་ཅད་ནས་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པར་འགྱུར་བ་མིན། ཡང་གང་ཟག་མཆོག་གང་ཞིག་མང་དུ་ཐོས་པ་དང་། ཐོས་པའི་དོན་ཚུལ་བཞིན་ཉམས་སུ་ལེན་ཅིང་ཁྱད་པར་ཁས་བླངས་པའི་ཚུལ་ཁྲིམས་ལེགས་པར་སྡོམ་པར་བྱེད་པ། །དེ་ནི་དེ་གཉིས་ཀའི་ཕྱིར་རམ་རྒྱུ་མཚན་གྱིས་བསྔགས་པར་འོས་ཤིང་། དེ་ལ་བརྟེན་ནས་གང་ཟག་དེ་ཡིས་ཆོས་སྒྲུབ་པའི་བརྟུལ་ཞུགས་ཆ་ཐམས་ཅད་ནས་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པར་འགྱུར། །ཞེས་མུ་བཞིར་གསུངས་པ་དང་།

tib.p. 02608

論源紀錄——

T04 No. 0213《法集要頌經》卷第二〈多聞品第二十二〉

雖稱為多聞,禁戒不具足,為法律所彈,所聞便有闕。

行人雖少聞,禁戒悉具足,於法律所稱,於聞便有闕。

雖少多有聞,持戒不完具,二俱被呵責,所願而皆失。

多聞能持固,奉法為垣墻,精進難毀譽,從是三學成。

多聞能奉法,智慧常定意,如彼閻浮金,孰能說有瑕。

智博為多聞,持戒悉完具,二俱得稱譽,所聞而盡獲。

T04 No. 0212《出曜經》卷第二十一〈聞品第二十三〉

雖稱為多聞,禁戒不具足,為法律所彈,所聞便有闕。

行人雖少聞,禁戒盡具足,為法律所稱,於聞便有闕。

雖少多有聞,持戒不完具,二俱被訶責,所願者便失。

智博為多聞,持戒悉完具,二俱得稱譽,所願者盡獲。

多聞能奉法,智慧常定意,如彼閻浮金,孰能說有瑕。

 {2022.12.24}增訂

T04 No. 0210《法句經》卷上〈教學品第二

學而多聞,持戒不失,兩世見譽,所願者得;

學而寡聞,持戒不完,兩世受痛,喪其本願。

夫學有二,常親多聞,安諦解義,雖困不邪。

T04 No. 0210《法句經》卷上多聞品第三

多聞能持固,奉法為垣牆,精進難踰毀,從是戒慧成。

多聞令志明,已明智慧增,智則博解義,見義行法安。

॥२२ श्रुतवर्ग॥

22 Śrutavarga

Uv_22.7

बहु श्रुतो ऽपि चेद भवति शीलेषु त्व् असमाहितः।

abahu.śruto.api.ced.bhavati.bśīleṣu.tv.asamāhitaḥ /

設雖有多聞,不善護尸羅,

शीलतस् तं विगर्हन्ति नास्य संपद्यते श्रुतम्॥७॥

cśīlatas.taṃ vigarhanti.dna.asya.sampadyate.śrutam //

由戒故呵彼,其聞非圓滿。

Uv_22.8

अल्प श्रुतो ऽपि चेद् भवति शीलेषु सुसमाहितः।

aalpa.śruto.api.ced.bhavati.bśīleṣu.susamāhitaḥ /

設雖聞寡少,能善護尸羅,

शीलतस् तं प्रशंसन्ति तस्य संपद्यते श्रुतम् ॥८॥

cśīlatas.tam.praśaṃsanti.dtasya.sampadyate.śrutam //

由戒故讚彼,其聞為圓滿。

Uv_22.9

अल्प श्रुतो ऽपि चेद् भवति शीलेषु त्व् असमाहितः।

aalpa.śruto.api.ced.bhavati.bśīleṣu.tv.asamāhitaḥ /

若人既少聞,不善護尸羅,

उभयतस् तं विगर्हन्ति नास्य संपद्यते व्रतम्॥९॥

cubhayatas.taṃ vigarhanti.dna.asya.sampadyate.vratam //

由俱故呵彼,其禁行非圓。

Uv_22.10

बहु श्रुतो ऽपि चेद भवति शीलेषु सुसमाहितः।

abahu.śruto.api.ced.bhavati.bśīleṣu.susamāhitaḥ /

若人聞廣博,及善護尸羅,

उभयतस् तं प्रशंसन्ति तस्य संपद्यते व्रतम्॥१०॥

cubhayatas.tam.praśaṃsanti.dtasya.sampadyate.vratam //

由俱故讚彼,其禁行圓滿。

前一則 下一則

沒有留言:

張貼留言