2020/11/03初版;2022.12.24增訂
論之本文——p. 01906
如是亦如〈聽聞集〉云:「設雖有多聞,不善護尸羅,由戒故呵彼,其聞非圓滿。設雖聞寡少,能善護尸羅,由戒故讚彼,其聞為圓滿。若人既少聞,不善護尸羅,由俱故呵彼,其禁行非圓。若人聞廣博,及善護尸羅,由俱故讚彼,其禁行圓滿。」
p. 01909
tib.p. 02601
ངདེས་ན་སྤྱིར་ཐོས་པ་ཡོན་ཏན་གྱི་མཆོག་ཡིན་ཀྱང་དེའི་གྲོགས་ལ་ཇི་ཙམ་ཐོས་པ་ལག་ལེན་ལ་འདེབས་པའི་ངོ་ཚ་ཁྲེལ་ཡོད་ཀྱི་ཚུལ་ཁྲིམས་དགོས་ཀྱི་ལག་ལེན་ལ་གཅིག་ཀྱང་མི་འདེབས་པའི་ཐོས་ལོའི་རྣམ་གྲངས་མང་པོ་བསགས་པ་འབའ་ཞིག་ལྷུར་ལེན་པ་ནི་བསྔགས་པར་མི་འོས་ཏེ། དེ་ལྟར་ཡང་། ཐོས་པའི་ཚོམས་ལས། གལ་ཏེ་ཐོས་པ་མང་གྱུར་ཀྱང་། །ཚུལ་ཁྲིམས་ལེགས་པར་མི་སྡོམ་ན། །དེ་ནི་ཚུལ་ཁྲིམས་བམི་བྲུང་བའི་ཕྱིར་བརམ་རྒྱུ་མཚན་གྱིས་སྨད་ཅིང་། །བདེ་ལ་བརྟེན་ནས་གང་ཟག་དེ་ཡི་ཐོས་པ་བཡང་ཕུན་སུམ་བཚོགས་པར་འགྱུར་བ་ནི་མིན་བལ། །གལ་ཏེ་ཐོས་པ་དེ་ཙམ་རང་བམི་མང་ཞིང་ཉུང་བབར་གྱུར་ཀྱང་། །བཇི་ཙམ་ཐོས་པའི་དོན་ཉམས་སུ་ལེན་པའི་ཚུལ་ཁྲིམས་ལེགས་པར་སྡོམ་བཔར་བྱེད་ན། །བགང་ཟག་དེ་ནི་ཚུལ་ཁྲིམས་བདག་པའི་ཕྱིར་བརམ་རྒྱུ་མཚན་གྱིས་བསྔགས་བཔར་འོས་ཤིང་། །བདེ་ལ་བརྟེན་ནས་དེ་ཡི་ཐོས་པ་བཇི་ཙམ་ཡོད་པ་དེ་ཡང་ཕུན་སུམ་བཚོགས་པར་འགྱུར། །བཡང་མི་གང་ཞིག་ཐོས་པ་ཉུང་བ་དང་། །ཚུལ་ཁྲིམས་བཀྱང་ལེགས་པར་མི་སྡོམ་པ། །དེ་ནི་བདེ་གཉི་གའི་ཕྱིར་བརམ་རྒྱུ་མཚན་གྱིས་སྨད་ཅིང་། །བདེ་ལ་བསྔགས་པ་བརྗོད་པའི་རྒྱུ་མཚན་ཅི་ཡང་མེད་པས་གང་ཟག་དེ་ཡི་བཆོས་སྒྲུབ་པའི་བརྟུལ་ཞུགས་བཆ་ཐམས་ཅད་ནས་ཕུན་སུམ་བཚོགས་པར་འགྱུར་བ་མིན། །བཡང་གང་ཟག་མཆོག་གང་ཞིག་མང་དུ་ཐོས་པ་དང་། །བཐོས་པའི་དོན་ཚུལ་བཞིན་ཉམས་སུ་ལེན་ཅིང་ཁྱད་པར་ཁས་བླངས་པའི་ཚུལ་ཁྲིམས་ལེགས་པར་སྡོམ་བཔར་བྱེད་པ། །དེ་ནི་བདེ་གཉིས་ཀའི་ཕྱིར་བརམ་རྒྱུ་མཚན་གྱིས་བསྔགས་བཔར་འོས་ཤིང་། །བདེ་ལ་བརྟེན་ནས་གང་ཟག་དེ་ཡིས་བཆོས་སྒྲུབ་པའི་བརྟུལ་ཞུགས་བཆ་ཐམས་ཅད་ནས་ཕུན་སུམ་བཚོགས་པར་འགྱུར། །ཞེས་བམུ་བཞིར་གསུངས་པ་དང་།
tib.p. 02608
論源紀錄——
T04 No. 0213《法集要頌經》卷第二〈多聞品第二十二〉
雖稱為多聞,禁戒不具足,為法律所彈,所聞便有闕。
行人雖少聞,禁戒悉具足,於法律所稱,於聞便有闕。
雖少多有聞,持戒不完具,二俱被呵責,所願而皆失。
多聞能持固,奉法為垣墻,精進難毀譽,從是三學成。
多聞能奉法,智慧常定意,如彼閻浮金,孰能說有瑕。
智博為多聞,持戒悉完具,二俱得稱譽,所聞而盡獲。
T04 No. 0212《出曜經》卷第二十一〈聞品第二十三〉
雖稱為多聞,禁戒不具足,為法律所彈,所聞便有闕。
行人雖少聞,禁戒盡具足,為法律所稱,於聞便有闕。
雖少多有聞,持戒不完具,二俱被訶責,所願者便失。
智博為多聞,持戒悉完具,二俱得稱譽,所願者盡獲。
多聞能奉法,智慧常定意,如彼閻浮金,孰能說有瑕。
{2022.12.24}增訂
T04 No. 0210《法句經》卷上〈教學品第二〉
學而多聞,持戒不失,兩世見譽,所願者得;
學而寡聞,持戒不完,兩世受痛,喪其本願。
夫學有二,常親多聞,安諦解義,雖困不邪。
T04 No. 0210《法句經》卷上〈多聞品第三〉
多聞能持固,奉法為垣牆,精進難踰毀,從是戒慧成。
多聞令志明,已明智慧增,智則博解義,見義行法安。
॥२२ श्रुतवर्ग॥
22 Śrutavarga॥
Uv_22.7
बहु श्रुतो ऽपि चेद भवति शीलेषु त्व् असमाहितः।
abahu.śruto.api.ced.bhavati.bśīleṣu.tv.asamāhitaḥ
/
設雖有多聞,不善護尸羅,
शीलतस् तं विगर्हन्ति नास्य संपद्यते श्रुतम्॥७॥
cśīlatas.taṃ vigarhanti.dna.asya.sampadyate.śrutam
//
由戒故呵彼,其聞非圓滿。
Uv_22.8
अल्प श्रुतो ऽपि चेद् भवति शीलेषु सुसमाहितः।
aalpa.śruto.api.ced.bhavati.bśīleṣu.susamāhitaḥ
/
設雖聞寡少,能善護尸羅,
शीलतस् तं प्रशंसन्ति तस्य संपद्यते श्रुतम् ॥८॥
cśīlatas.tam.praśaṃsanti.dtasya.sampadyate.śrutam
//
由戒故讚彼,其聞為圓滿。
Uv_22.9
अल्प श्रुतो ऽपि चेद् भवति शीलेषु त्व् असमाहितः।
aalpa.śruto.api.ced.bhavati.bśīleṣu.tv.asamāhitaḥ
/
若人既少聞,不善護尸羅,
उभयतस् तं विगर्हन्ति नास्य संपद्यते व्रतम्॥९॥
cubhayatas.taṃ vigarhanti.dna.asya.sampadyate.vratam
//
由俱故呵彼,其禁行非圓。
Uv_22.10
बहु श्रुतो ऽपि चेद भवति शीलेषु सुसमाहितः।
abahu.śruto.api.ced.bhavati.bśīleṣu.susamāhitaḥ
/
若人聞廣博,及善護尸羅,
उभयतस् तं प्रशंसन्ति तस्य संपद्यते व्रतम्॥१०॥
cubhayatas.tam.praśaṃsanti.dtasya.sampadyate.vratam
//
由俱故讚彼,其禁行圓滿。
沒有留言:
張貼留言